פעילי הגוש נגד הכיבוש מצטרפים להפגנת ה-1 במאי בנצרת בעקבות הפשיטה על סניף מק"י

פעילי "הגוש נגד הכיבוש" יצטרפו להפגנת ה-1 במאי שתתקיים בשבת הקרובה בנצרת. זאת, כתגובה לפשיטת המשטרה, אתמול (רביעי) על הסניף מק"י במרכז נצרת כדי להוריד דגלים אדומים עם הפטיש והמגל ודגל פלסטין שנתלו במקום לקראת מצעד ה-1 במאי שיתקיים בעיר.

השוטרים שפשטו על הסניף גם עיכבו את מזכיר סניף מק"י ורד קובטי. "המשטרה מתנהלת כמשטרה פוליטית לכל דבר ובבריונות מבצעת שיטור פוליטי", תקפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש), "כמות כזו של שוטרים לא ראינו במקרי הרצח שהיו בנצרת אבל בשביל להוריד דגלים הם מגיעים בנשקים שלופים".

חד"ש ומק"י מסרו בתגובה בהודעה משותפת: "הפשיטה על סניף המפלגה בנצרת היא ביטוי להחמרת הרדיפה הפוליטית מצד ממשלת הימין הפשיסטית, ומצד משטרת ישראל הנשלטת בידי כהניסט. הפגנות האחד במאי בנצרת הפכו לאירוע מכונן בחברה הערבית דווקא בשל הניסיונות של הממשל הצבאי לדכא אותן – משטרת ישראל היום החזירה לתודעה מחזות מהימים החשוכים של הממשל הצבאי."

"אנחנו מדגישים שמתקפה כזו היא מתקפה על המרחב הדמוקרטי עצמו, ועל הייצוג הפוליטי של החברה הערבית וכוחות השמאל. זהו ניסיון לחזור לדיכוי הפוליטי של תקופת הממשל הצבאי, שגם במהלכו ניסתה המדינה למנוע את צעדת האחד במאי בנצרת. ממשלת הימין לא מחכה להשלמת חקיקת ההפיכה המשטרית, ופועלת לפגוע בחופש הפעולה של מתנגדיה. אנחנו לא ניתן להם להשתיק אותנו. את התשובה הניצחת לרדיפת ממשלת הימין והמשטרה אנחנו נפגין ברחובות בשבת הקרובה".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) גינה אף הוא בחריפות את פשיטת המשטרה ומסר "עשרות מלוחמי יס״מ פרצו בניגוד לחוק לסניף המפלגה הקומוניסטית בנצרת והחרימו בכוחנות דגלים אדומים ודגל פלסטין". "לא נעבור על מעשה נפשע ובריוני זה בשקט ולעולם לא ניכנע לפשיזם הבן גבירי! נניף מחדש את הדגלים ונכפיל את מספרם על אפם ועל חמתם של חסידי הדוצ'ה ותורת הגזע", הדגיש.

מהמשטרה נמסר: "תליית דגל פלסטין במקום ציבורי עלולה לגרום להפרות סדר והפרעה לשלום הציבור. אנחנו נסיר אותם". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוסיף: "מברך את מפכ"ל המשטרה ומפקדי המחוזות על הפעולה הנחושה והמקצועית. המדיניות שלנו חדה וברורה גם בנושא הזה, לא נאפשר דגלי הסתה ותמיכה בטרור בשום יום, ובוודאי לא בחג העצמאות של מדינת ישראל". יצוין שבתום פעילות הדיכוי המשטרתי, עשרות מפעילי חד"ש ומק"י יצאו לרחובות נצרת ובידיהם פרחים והזמנות להפגנת ה-1 במאי בשבת הקרובה שתתחיל בשעה 10:00 ברחוב תופיק זיאד. הפצת ההזמנות נמשכה גם היום.

 

סרטון – שוטרים פושטים על סניף מק"י בנצרת

עוד בנושא:

שובו של הממשל הצבאי: שוטרי יס”מ החרימו דגלים אדומים בסניף מק”י בנצרת