פעילים נגד הכיבוש הגיעו לעצרת רבין בכיכר ציון והתקבלו באלימות פיזית ומילולית

פעילים נגד הכיבוש, החברים בהתארגנות "פרי ג'רוזלם" הירושלמית, הגיעו אמש (מוצ"ש) לעצרת הזיכרון ליצחק רבין שנערכה על ידי מפלגת העבודה בכיכר ציון בירושלים והתקבלו באלימות פיזית ומילולית. בין היתר הניפו כרזה גדולה ובה צויר פיל והכיתוב "הכיבוש שבחדר".

מפלגת העבודה הובילה את העצרת לזכרו רבין השנה תחת הכותרת "נלחמות ונלחמים על דרכו". בעצרת נאמו כמה אנשי ציבור, וביניהם יו"ר העבודה, מרב מיכאלי ושרת החוץ והמשפטים לשעבר, ציפי לבני.

מיכאלי אמרה בעצרת: "שלושה ימים לפני הרצח, חודש אחרי ההפגנה המחרידה בכיכר הזאת, ראש הממשלה יצחק רבין, רמטכ"ל הניצחון של מלחמת ששת הימים, משחרר ירושלים, שר בטחון וראש ממשלה שנתן את ההוראה למבצע אנטבה. מנהיג ישראלי גדול ואמיץ שהוביל את ישראל להישגים אדירים ולשלום – נקרא כאן בפי המון מוסת – בוגד. כאן צעקו מוות לרבין. בדם ואש את רבין נגרש".

מ"פרי ג'רוסלם" נמסר "הלכנו לכיכר ציון כדי להזכיר למפלגות גוש השינוי שאין כזה דבר דמוקרטיה עם כיבוש. חוסר היכולת להכיל את הביקורת היא הדוגמה הטובה ביותר לדרישה המוגזמת של מפלגות השמאל הציוני מאיתנו לקבל על עצמנו את חוקי המשחק במדינה". "הניסיון להשתיק התייחסות לאפרטהייד ולחוסר השוויון הבסיסי המובנה באופן בו חושבות ומתנהלות המפלגות הציוניות. בשביל שנוכל לראות את עצמנו חלק מהמרחב הזה, הרבה צריך להשתנות. בינתיים- נמשיך להזכיר שאין דמוקרטיה בלי שוויון, ונעמוד נגד אלה שמנסים להשתיק אותנו", הדגישו.

"הכיבוש שבחדר", הכרזה של הפעילים נגד הכיבוש, אמש, בכיכר ציון באירוע לזכרו של יצחק רבין (צילום: פרי ג'רוסלם)

 

יצוין שאותה שעה התכנסו מאות מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב, למחאה נגד בנימין נתניהו. הם השמיעו קריאות כגון "ביי-ביי ביבי, נמאס לנו ממך", והניפו שלטים שעליהם נכתב "בחירות גורליות – להיות או לא להיות", "נתניהו זה בן גביר, בן גביר זה נתניהו" ו"לא תחזור". בהמשך יצאו לצעדה אל כיכר רבין ורחוב דיזנגוף וחזרה לרחבת הבימה.