פעילים חברתיים דורשים הכפלת קצבאות והשוואתן לשכר המינימום

הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי של הכנסת קיימה אתמול (שני) דיון חירום מיוחד על הכלים לצמצום העוני בפריפריה, בעקבות צעדת בשביל הצדק אותה יזמה והובילה ויקי קנפו במחאה על ההתעלמות ממצב העוני בישראל ועל חוסר בטיפול בבעיה ההולכת ומחריפה. דינה דיין, מראשי המאבק, הציגה את דרישות הארגונים החברתיים ובראשן הכפלת קצבאות הזקנה והכפלת קצבת הנכות בעבור נכים לא מקבלים קצבה נוספת. "מצער שאף נציג של הממשלה לא טרח להגיע לדיון. כל אלה שמתיימרים להיות חברתיים לא הגיעו לדיון החשוב הזה" ציינה דיין בדיון. ויקי קנפו הוסיפה: "אנחנו לא אנשים פוליטיים אלא מדברים מהכאב. אני לא נכה ולא קשישה, אני עובדת במקום עבודה מסודר אבל כואבת את כאבם של הנזקקים. 180,000 קשישים, מהם 40,000 ניצולי שואה, יתקשו לעבור את החורף הקרוב כי אין להם כסף לחשמל של תנור החימום".

2016-11-22_211017

ויקי קנפו יחד עם פעילי 'עומדים ביחד' בצעדת בשביל הצדק (צילום: צעדת בשביל הצדק)


ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) אמר בדיון: "לצערי הפריפריה לא באמת נמצאת על סדר יומה של הכנסת. היו כאן בשבוע שעבר ראשי רשויות מהצפון והתברר שהתכנית הממשלתית לחיזוק הצפון בכלל לא תוקצבה" חנין חיזק את ידי הפעילים החברתיים ועודד אותם להמשיך לפעול בהקדם: "אלה החודשיים הכי חשובים בכנסת. תקציב המדינה לשנתיים הבאות נקבע בימים אלה וזה הזמן לשנות את סדר העדיפויות הלאומי".

יצוין שב1 בנובמבר האחרון, בשעה שהחלו בכנסת הדיונים לאישור תקציב המדינה הדושנתי, יצאו שוב ויקי קנפו ופעילים חברתיים לצעדת "בשביל הצדק" לזעוק את זעקת הפריפריות והאוכלוסיות המוחלשות ולשנות את סדרי העדיפויות של מקבלי ההחלטות. "בשביל הצדק" צעדה כל יום במשך שבועיים מקיסריה ועברה בדרך בגבעת אולגה, נתניה, גבעת עמל, מאהל ארלוזורוב, בלוד. בשבוע שעבר הגיעו הפעילים לירושלים והקימו מאהל מחאה מול הכנסת.