פעילות ישראלית-פלסטינית ליד וואלג'ה המאוים על ידי החומה מכל עבר

קבוצת ירושליםביתלחם של לוחמים לשלום מזמינה לפעילות משותפת ישראליתפלסטינים, ביום שישי הקרוב (5 במאי), בשטחו של תושב הכפר וואלג'ה. חלקת הקרקע סבלה מהריסה ועקירה לפני מספר חודשים והוא במאבק לשמור על אדמתו.

יצוין שהשבוע פורסם בעיתון "הארץ" שאחרי שלוש שנות הפסקה, התחדשו העבודות לבניית גדר ההפרדה סביב הכפר וולאג'ה שמדרום לירושלים. הגדר צפויה להקיף את הכפר כמעט מכל עבריו ולחצוץ בין הכפר לקרקעותיו ולירושלים. מדרום לירושלים, באזור הכפרים אל־וואלג'ה ובתיר, נותר הפתח היחיד בגדר ההפרדה באזור ירושלים.

בשנים האחרונות נוהלו מספר מאבקים משפטיים וציבוריים נגד הקמת הגדר באזור הזה, בין היתר בשל הפגיעה הקשה בטרסות העתיקות שיורדות מהכפרים לעבר נחל רפאים. למרות שבסופו של דבר בית המשפט העליון התיר את הקמת הגדר באזור אל־וואלג'ה, בשלוש השנים האחרונות כמעט ולא נעשו עבודות באזור זה, כנראה בשל מחסור בתקציב. אך בשבוע שעבר שבו פועלים לכפר וחידשו את עבודות הקמת הגדר.

2017-05-03_212653

פעילות משותפת ישראליתפלסטינית בוולג'ה (צילום: לוחמים לשלום)

על פי התוכניות, הגדר תקיף את הכפר מכל עבריו מלבד יציאה אחת לכיוון בית ג'אלה. בנוסף, הגדר תחצוץ בין הכפר לבין רוב הקרקעות שלו, כ– 3,000 דונם, המצויים בשיפולים היורדים לנחל רפאים. חלק ניכר מהקרקעות צפויות להפוך לחלק מהפארק המטרופוליני החדש של ירושלים ולטענת התושבים יש קשר בין הדברים. "זה בטוח במאה אחוז שהם רוצים לסגור את הגדר כדי שהם יוכלו לקחת את מה שהם רוצים מהאדמות", אמר עומר חג'ג'לה, תושב הכפר לכתב העיתון. מחוץ לגדר יישאר גם מעיין עין חניה, שאמור להיות אחד האטרקציות המרכזיות בפארק החדש, ועובר כעת פעולות שימור ושיפור. המעיין שימש עד כה את הרועים להשקיית הצאן ואת כלל תושבי הכפר לרחצה ובילוי.

במשרד הביטחון גם מתכננים את הזזת מחסום הרכבים כך שיקל על ישראלים להגיע למעיין וימנע מפלסטינים לעשות כן. המשרד התחייב להקים שער למעבר חקלאים ורועים בגדר, אך תושבי הכפר נותרו מודאגים.

מלוחמי לשלום נמסר כי בתכנית הפעילות ביום שישי הקרוב המיועדת לכל המשפחה: עבודה בשטח לשיקום החלקה, שוק עם ירקות טריים, מאפים, שתיה, תכשיטים ועוד, פעילות לילדים, הצגה של תיאטרון קומקום. הפעילות סמוכה למחסום עין יעל ונפגשים שם בשעה 9:30.

קישור למפה לנקודת המפגש:
https://goo.gl/maps/qAqixJrFE4y


טופס הרשמה: https://goo.gl/forms/9g8UXhtC4JxPVVnB2

פרטים נוספים על האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1953365168228117