פעילה למען הפליטים פתחה בצעדת מחאה מת"א לחולות שבנגב

פעילה למען הפליטים פתחה בצעדת מחאה מת"א לחולות ביום שלישי, ראשון של פסח. אורלי פלדהיים יצאה למסע ברגל מגינת לוינסקי בתל אביב אל כלא חולות, נושאת שלט בו כתוב "חירות לפליטים! חירות ואנושיות לכולנו". מחר, יום שישי, תצטרף אליה קבוצה של תומכים ישראלים ופליטים, ליומיים האחרונים במסע – מצומת משאבי שדה עד כלא חולות. תומכות ותומכים נוספים צפויים להצטרף בשבת בוקר.

2014-04-17_192901

הפגנה מול מתקן הכליאה "חולות" (צילום: אקטיבסטילס)

הגעה צפויה לכלא חולות בצהרי יום שבת, במהלך ביקור סולידריות המאורגן עלידי פעילים ישראלים ובהשתתפות פליטים התומכים בחבריהם הכלואים. פלדהיים, ממקימות "מרק לוינסקי" ופעילה למען זכויות הפליטים, כתבה לפני היציאה: "מחר, ביום שלישי, בחג הזה, הנקרא – חג החירות, אני יוצאת למסע לבקש חירות ואנושיות. חירות למבקשי המקלט בישראל ולחבריי משוללי החירות, הפליטים הכלואים 'במתקן השהייה', 'בכלא הפתוח', בכלא או בלשוני – במחנה הריכוז לאפריקאים בישראל – כלא חולות. ואנושיות – לנו, פליטים בני פליטים ונכדי פליטים".

ועוד היא ציינה "אני יוצאת למסע מהבית שלי בשכונת נווה שאנן האהובה, המדממת בכאב האי נודע. אלך לכיוון דרום. לאותה הדרך בה אני נוסעת פעם בשבוע לבקר את חבריי שממשלת ישראל החליטה בערלות לב לשלול את חירותם. אלך ברגל בהוקרה וכבוד לקבוצת מבקשי מקלט האמיצים, שיצאו מחולות ברגליהם, וצעדו לבקש את חירותם בירושלים, מאותה ממשלה אטומה. בלבי חבריי הפליטים האקטיביסטים ומאבקם האצילי של מבקשי המקלט שצעדו וזעקו לחירותם. ובלבי גם הזעם, הבושה, התסכול והעצב העמוק מההבנה שבמדינת ישראל פליטים ומבקשי מקלט, אנשים נרדפים, אינם נחשבים בני אדם. זהו מסע עם מסר לנוסעים בכבישי הדרום בחג החירות, לחוגגים את אי הידיעה, על שאינם בני חורין. כל כך נרמסה החירות שלנו וכהו חושינו לכדי עיוורון שציבור שלם מסכים בקלות לשלילת החירות של בני אדם בכלל, ובוודאי לשלילת החירות של הפליטים שכל 'פשעם' הוא גורל מקום לידתם, עברם הקשה והעצוב ורדיפתם הפוליטית והאתנית שהביאה אותם לבקש מקלט והגנה מאיתנו. מדיניות ממשלת ישראל הקודמת ועוד יותר הנוכחית, לא רק שמעודדת גזענות ואי מוסריות בשופרות. בשפלותה היא מחוקקת אותה בחוקיה ובמעשיה הנפשעים ומשרישה ומכשירה אותה לעומק".

המכתב המלא של אורלי פלדהיים המכריז על המסע הרגלי למען חירות הפליטים:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=538403732936906set=a.232628200181129.47348.100003018532632&type=1&theater

עדכונים שוטפים מהמסע:
https://www.facebook.com/events/1481301312085590/?ref_newsfeed_story_type=regular