מרד עובדי מפעלי הנעליים בסין

עובדים במפעלי חברת יו יואן (Yu Yuan), המייצרת נעליים עבור החברות הרבלאומיות האמריקאיות נייקי ואדידס בעיר דונגואן בסין, פתחו בשביתה ביום שלישי האחרון והפסיקו את העבודה בדרישה להעלאת שכר של 30% ולתנאי עבודה הוגנים. על כך מסרה הטלוויזיה הסינית. מעריכים שרבבות עובדים לוקחים חלק בצעדים הארגוניים – שכללו הפגנה המונית ברחובותיה של דונגואן. יו יואן הוקמה ב-1988 בידי בעלים טייוואני ובבעלות החברה מפעלים בסין, וייטנאם ואינדונזיה, לפי אתר האינטרנט של החברה.

2014-04-17_192923

עצרת מחאה במהלך ההפגנה המונית של הפועלים השובתים ברחובותיה של דונגואן (צילום מסך: הטלוויזיה הסינית)

השביתה ביו יואן, המייצרת נעליים גם עבור פומה ואסיקס, פרצה לאחר שביתות דומות פרצו בשבועות האחרונים בהשתתפות עובדי בוול מארט וי.ב.מ בסין. בכל המקרים העובדים דורשים תוספות שכר.

יצוין שלשכה הלאומית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (רביעי) את הנתונים הכלכליים לרבעון הראשון של שנת 2014. על פי הודעת הלשכה, כלכלת סין צמחה ב-7.4% ברבעון הראשון של השנה ודשים ינואר, פברואר ומארס. נתון זה מבטא עלייה בהשוואה לנתוני הרבעון האחרון של שנת 2013, אז עמדה הצמיחה הסינית על 6% . על כך מסר רדיו סין הבינלאומי. ברבעון הראשון השנה גדלה התפוקה התעשייתית ב-8.7%, נתון המצביע על ירידה בהשוואה לצמיחה של 9.5% שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, גדלו ההשקעות בנכסים קבועים ב-17.6%, נתון המצביע על ירידה בהשוואה לצמיחה של 20.9% שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד. מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.3% בהשוואה לשנה שעברה.