פלסטינים הפגינו במרכז רמאללה ודרשו להעניש את האחראים לרצח של הפעיל ניזאר בנאת

מאות פלסטינים הפגינו אתמול (שבת) בכיכר מנארה במרכז רמאללה נגד יו"ר הרשות מחמוד עבאס (אבו מאזן) בעקבות הרצח של פעיל פוליטי בזמן שנעצר על ידי כוחות הביטחון בחודש שעבר. בניגוד לשבוע שעבר, אז כוחות הביטחון הפלסטיניים ואנשים הלבושים במדים אזרחיים פיזרו באלימות הפגנה דומה, אתמול לא נרשמו עימותים. בני משפתחו של בנאת, ובהם אימו, הצטרפו למפגינים ושבו ודרשו לעשות צדק עם רוצחי הפעיל.

מפגינים בשכונת סילוואן הירושלמית לאחר הרצח של ניזאר בנאת (צילום: אקטיבסטילס)

 

לאחר מכן, התהלוכה עברה דרך מרכז העיר, תוך שהיא מתרחבת עוד ועוד עד שאלפים קראו סיסמאות שמוקרן באביב הערבי לפני עשור ובהן "העם רוצה להפיל את המשטר", ו"עבאס, לך". המפגינים צעדו ברחוב הראשי המוביל למטה הרשות הפלסטינית, המוקטעה, אך כאשר התקרבו למחסומים שבקרבת המוקטעה עצרו וישבו ברחוב במרחק של מטרים ספורים מהם.
במקביל, תומכי פתח קיימו עצרת תמיכה באבו מאזן בחברון והניפו את דגליה הצהובים של התנועה. הטלוויזיה הרשמית של הרשות הפלסטינית סיקרה את העצרת בחברון, אך התעלמה מההפגנה ברמאללה.

יצוין שנציבת זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט, אמרה ביום חמישי האחרון כי כוחות הביטחון הפלסטיניים הכו מפגינים באלות ותקפו אותם בגז מדמיע ורימוני הלם. לדבריה הם התמקדו במפגינות, עיתונאיות ועוברות אורח, שרבות מהן טענו כי הן הוטרדו מינית. היא קראה לרשות הפלסטינית "להבטיח את חופש הדעה, הביטוי וההפגנה".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/104412