פורסם קול קורא לכינון ועדת היגוי ליצירת תוכנית לאתרי העתיקות בירושלים

ארגון עמק שווה מקדם תוכנית מתאר כוללת לאתרי עתיקות באגן ההיסטורי של ירושלים.
לדברי פעילי הארגון "קיימת בציבור הכרה רחבה בצורך בתוכנית אב כוללת לשימורם ולפיתוחם של האתרים הארכיאולוגים באזור האגן הקדוש. היעדר תוכנית כזאת מהווה מכשול בשמירה על ירושלים כעיר פלורליסטית". בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מדאיגה במאבק על אתרים בירושלים; אתרים אלו נעשו כלי לביסוס כוחן של קבוצות אינטרסנטיות של הימין הקיצוני ל חשבון שמירת העתיקות ושימור המורשת הרב גונית של ירושלים העתיקה. מטרתה של התוכנית תהיה להגן על המורשת התרבותית העשירה של העיר.

2015-09-18_192201התוכנית תציע קריטריונים לניהול וייצוג של המבנים ההיסטוריים והארכיאולוגיים באופן שיבטא את עושרה התרבותי של ירושלים. ועדת ההיגוי תתייחס גם לצורך למצוא איזון בין צרכי שימור עתיקות ומורשת מצד אחד לצרכי תכנון ופיתוח מצד שני. המלצות הוועדה לתוכנית המתאר תתכתבנה עם חוקי העתיקות, התכנון והשימור בישראל ותתבססנה על האמנות הבינלאומיות של איקומוס (ICOMOS) ואונסק"ו.


בעמק שווה פנו לנשות ואנשי מקצוע, לנשות ואנשי אקדמיה ולבעלי עניין ליצור מתווה עקרונות לתוכנית כוללת לאתרי העתיקות בירושלים. "אנו מזמינים אנשים מן התחומים הבאים: ארכיאולוגיה, תכנון ערים, אדריכלות, הוראת דרך וכן אנשי דת, אנשי שימור וכל מי שיש לו רצון לעסוק בנושא. הקבוצה  פתוחה לתושבים ובעלי עניין הגרים באזור האגן היסטורי הקדוש". המפגש הראשון יתקיים בירושלים באוקטובר 2015, ולאחר מכן תתכנס הוועדה בירושלים אחת לחודש במשך חמישה חודשים לניסוח מסמך ראשוני. באביב 2016 יקיים עמק שווה כנס ציבורי שבו תציג הוועדה את המלצותיה. חבר ועדת ההיגוי ישתתפו במצגות ובמושב דיון. המועמדים מתבקשים לשלוח קו"ח קצרים ופיסקה המתארת את הקשר שלהם לנושא


את הפרטים יש לשלוח עד ל-27 בספטמבר לtalya@alt-arch.org ולציין מספר טלפון וכתובת דוא"ל