עקב תקיפה של פעיל שוברים שתיקה: יתקיים סיור מחאה בחברון

בסוף השבוע האחרון הותקף ונפצע יהודה שאול, ממייסדי שוברים שתיקה, לאחר שבועות של הסלמה באלימות המתנחלים בחברון. לפני שבועיים הותקפה בעיר מדריכה של הארגון, וכמה ימים לאחר מכן הותקף מדריך נוסף. כמו כן, עוכב מוריאל רוטמןזכר לחקירה בנתב"ג על ידי סוכן שב"כ, שם הוא נשאל אם "הוא הגיע או יגיע לסיור של שוברים שתיקה".

2018-08-01_201424

משוברים שתיקה נמסר כי "האלימות נגד פעילי זכויות אדם ומתנגדי הכיבוש אינה מקרית. היא תוצאה ישירה של מסע דהלגיטימציה, הסתה וחקיקה נגד ארגוני החברה האזרחית, פעילים ואזרחי ישראל הפלסטינים, ונגד כל מי שמתנגד למדיניות הממשלה, חושב אחרת או נולד אחרת. ההסתה הזו נולדה במסדרונות הממשלה והכנסת בשנים האחרונות, והיא לא תפסיק אם לא נעמוד מולה ביחד." "מול האלימות הזו אסור להתקפל והיא לא תרתיע אותנו. נמשיך להגיע לחברון כדי לחשוף את מציאות הכיבוש, עד שהכיבוש יעזוב. ביום שישי אנחנו מוציאים סיור לחברון בואו איתנו", הדגישו.

אל הקריאה הצטרפו אמנסטי, במקום, בצלם, גישה, האגודה לזכויות האזרח, הוועד הציבורי נגד עינויים, המוקד להגנת הפרט, המוקד לפליטים ולמהגרים, זזים, יש דין, לוחמים לשלום, מחסוםוואצ', עומדים ביחד, עקבות, פורום המשפחות השכולות, קואליציית נשים לשלום, רופאים לזכויות אדם, שלום עכשיו, רבנים לזכויות אדם, עיר עמים ותורת צדק. הסיור יצא מתל אביב, תחנת ארלוזרוב, בשישי בשעה 8:00 חזרה לאותו מקום עד השעה 16:00.

יש להירשם להסעה באתר הארגון: https://goo.gl/ZEs9Lx

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1020273728097343