עצורים במצור שהטילו מפגינים על ביתו של נתניהו בקיסריה; מחאה נגד המלחמה במג'ד אלכרום

המשטרה עצרה הלילה (חמישי) ארבעה בני אדם, שני גברים ושתי נשים, שהשתתפו במחאה מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. ארגוני המחאה נגד ההפיכה המשטרית הטילו "מצור" על ביתו של נתניהו שהחל אמש ויימשך עד מוצאי שבת. הארבעה הועברו לתחנת חדרה.

בהפגנה סמוך לביתו של ראש הממשלה בקיסריה השתתפו כ-2,000 מפגינים שקראו לו להתפטר ודרשו את החזרת החטופים שמוחזקים בשבי חמאס. בניגוד לשבועות הקודמים, שגם בהם מחו נגד ראש הממשלה – ההפגנה אמש הייתה גדולה במיוחד. המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב: "פליטים בארצנו", "לא תחזור הבייתה לפני המפונים" ו"אתה אשם". הם התיישבו על הכבישים מטרת לחסום אותם והעבירו מדורות וצמיגים.

יצוין שאחת המפגינות הקבועות מול ביתו של נתניהו בקיסריה, ד"ר יולנדה יבור, תובעת את משטרת חדרה בגין מעצר שווא. עורכות הדין גבי לסקי ושרית גולן, שהגישו את הבקשה בעקבות מעצרה של  יבור במוצאי השבת האחרונה: "לא ניתן להשתחרר מהמחשבה כי אילו הקצין התורן היה פועל כמתחייב בחוק, נראה כי המעצר המיותר של אישה נורמטיבית בבית המעצר קישון היה נחסך וזכותה לחירות לא היתה נפגעת".

מהתביעה עולה כי יבור הועברה מהתחנה לבית המעצר באישון לילה, תחת אפם של ח"כ גלעד קריב (העבודה) ועורכת הדין שירה קידר ממערך העצורים שהיו שם כדי לטעון לשחרורה. לדבריהם, תנאי מעצרה היו קשים מאד. עורכות הדין מציינות שמהחלטת השופט אהוד קפלן למחרת, עולה כי כלל לא היתה עילת מעצר, ואף עולה כי ההתנהגות שייחסה לה המשטרה אינה מהווה עבירה כלל. "לא זו אף זו, בית המשפט אף קובע כי התנהגותה של המשטרה בעניינה אינה בתום לב", אמרו.

מחר יתקיימו שורה ארוכה של הפגנות ומחאות ברחבי הארץ בעשרות ערים וישובים ביניהם תל-אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. המחאות יתחילו בשעה 13:00 במג'ד אלכרום בה תתקיים הפגנה נגד המלחמה ברצועת עזה ביוזמת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי. יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, פרסום קריאה לציבור הערבי והיהודי לקחת חלק במחאה "למען עצירה המלחמה הברוטלית, נגד הטרנספר וההשמדה של בני העם הפלסטיני". שותפות השלום מארגנת הסעות להשתתפות בהפגנה של ועדת המעקב. מחאה נוספת נגד המלחמה צפויה היום בשעה 13:00 בכיכר פריז בירושלים ביוזמת "פרי ג'רוזלם".

הרשמה להסעות להפגנת ועדת המעקב:  https://bit.ly/3Tkqi0F

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128159