על פי סקר חדש: חולדאי וחנין יתמודדו בסיבוב השני לראשות העיר

 

מסקר העומד להתפרסם מחר (ששי) במקומון "זמן תל אביב" של מעריב עולה כי ראש העיר המכהן רון חולדאי וח"כ דב חנין (חד"ש) הם שני המועמדים שיגיעו לסיבוב השני בבחירות לראשות העיר ת"א-יפו. הסקר של "מאגר מוחות" עבור "זמן תל אביב" שנערך חודש לפני הבחירות המוניציפאליות. עוד עולה מן הסקר שראש העירייה המכהן חולדאי לא עובר את רף ה-40 אחוז שיזכה אותו בקדנציה השלישית, אולם 42 אחוז מקרב הנשאלים טרם החליטו במי יבחרו לראשות העירייה. סקר דעת הקהל נערך בתחילת השבוע על ידי מכון "מאגר מוחות" בניהולם של פרופסור יצחק כ"ץ, פרופסור ברוך מבורך וד"ר אמיר הורקין, ולקחו בו חלק  543 מתושבי העיר. הטעות הסטטיסטית במדגם היא 4.5 אחוזים.
 
עוד עולה מן הסקר שברבע מן הנשאלים סבורים שתפקודו של חולדאי היה גרוע או גרוע מאוד. 27 אחוז סבורים שהיה "בינוני". ככל שנשאלים צעירים יותר – כך גדל חוסר שביעות הרצון מתפקודו של חולדאי כראש העיר ת"א-יפו. לא נרשמו הבדלים בין יהודים לערבים בהערכת התפקוד של חולדאי. כאמור, 42 אחוז של הנשאלים טרם החליטו במי לבחור, עבור רון חולדאי יצביעו 37 אחוז, עבור דב חנין: 14 אחוז, וכל המועמדים האחרים זוכים לאחוזים בודדים.

מספר נתונים שמנתחי הסקר העלו: שיעור התמיכה בחולדאי בקרב המבוגרים (49 אחוז) כפול פי 2 לערך משיעור התמיכה בו בקרב הצעירים (25 אחוז), שיעור התמיכה בדב חנין בקרב הצעירים (19 אחוז) כפול פי 2 לערך משיעור התמיכה בו בקרב המבוגרים (9 אחוז).

שיעור התמיכה בחולדאי בצפון העיר הוא 43 אחוז ובדרום העיר 39 אחוז, גבוהים מעט יותר מאשר במרכז העיר וביפו – 34 אחוז. שיעור התמיכה בחנין במרכז העיר הוא 21 אחוז, כפול פי 2 לערך משיעור התמיכה בו בשאר האזורים בעיר.