על פי בקשת חולדאי: מועצת ת"א-יפו אישרה את מינויו של סגן ראש עיר מהימין הדתי

חרף המחאות וההפגנות שנערכו אמש (שני) בכניסה לעיריית ת"א-יפו, מועצת העיר אשרה את מינויו של חיים גורן, יו"ר סיעת מאמינים של הגרעינים התורנים, לסגן ראש העיר בשכר על פי בקשת ראש העיר רון חולדאי. זאת, בתמורה לכניסתו לקואליציה. יצוין שעלות שכרו של גורן לקופת העירייה היא כ-70 אלף שקל לחודש. כמו כן, גורן יהיה אחראי על תיק הביטחון העירוני.

16 חברי מועצה מסיעתו של חולדאי, הימין ומרצ תמכו במינוי, שמונה התנגדו ושלושה נמנעו. בהמשך צפוי מינויו של יו"ר הליכוד, דוד לניאדו, ליו"ר ועדת הביקורת של המועצה על פי המלצתו חולדאי. בשנת 2011 הורשע לניאדו בפריצה לבתים ותקיפת אישה, מה שהוביל ב-2022 לפסילת מועמדותו לרשימת הליכוד לכנסת. בבחירות המוניציפאליות שהתקיימו לפני כחודשיים הוא נבחר לעמוד בראש סיעת הליכוד במועצה.

בטרם אושר המינוי, יותר מ-3,600 מתושבי ת"א-יפו חתמו על עצומה מקוונת בהם הביעו התנגדות חריפה למהלך. בעוצמה שנמסרה לחולדאי נאמר "בבחירות האחרונות שהתקיימו בפברואר 2024 הצביע הרוב הברור של תושבי תל-אביב בעד ערכים ליברליים מתקדמים. לעומת ערכים אלה, אין זה סוד שהאדון גורן מקדם בהתלהבות רבה את האינטרסים של הגרעינים התורניים בתל-אביב. מדובר ביוזמה התיישבותית שאף ממומנת חיצונית ע"י המשרד להתיישבות הנגב והגליל ומטרתה היא לשנות את פניה של העיר לכיוון של הדתה והגבלת זכויות של כל אדם שאינו שותף לדרכיה של תנועה זאת(בכללם להט"ב, נשים, ערבים, חילונים ועוד".

על פי העצומה "הגרעיניים התורניים המרובים בעיר פועלים – לתדהמתנו בתמיכת העירייה – כדי 'לחנך מחדש' את סביבתם התל אביבית באמצעות מופעים כוחניים של צעדות דגלים, תפילות בהפרדה במרחב הציבורי והקמת בתי מדרש באזורים בהם אין ביקוש לכאלה. כל זאת תוך 'יבוא' חיצוני של ביקושים ליוזמות מחוץ לעיר על-ידי סבסוד מגורים ומציאת תעסוקה לאותם מתיישבים. מינוי חיים גורן לאחראי הביטחון פותח אפשרויות בנוסף למשרות החינוך שהעירייה כבר יצרה בעבר לגרעינים – לדוגמא הענקת מכרז מעון מגדלי הצעירים לגרעין דתי בלב שכונה חילונית".

בתוך כך, סניף חד"ש בתל-אביב יקיים הערב בשעה 20:00 פגישה פומבית עם נבחרי רשימת "כולנו העיר" במועצת העיר: אמיר בדראן, שולה קשת ואיתמר אבנרי לסיכום מערכת הבחירות המוניציפליות. הפגישה תתקיים באולם הגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127566