עזתים נורו למוות בעת שניסו לשוב לבתיהם בצפון; 496 פלסטינים נהרגו בגדה מאז 7 באוקטובר

לפחות חמישה פלסטינים נורו אתמול (ראשון) בידי כוחות הכיבוש הישראלים ברצועת עזה בעת שניסו לשוב לבתיהם בצפון. על כך מסרה הבוקר סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא שפרסמה תיעוד נוסף של אמה של ילדה בת 5 שנורתה היום בראשה על ידי חיילי צה"ל, בעת שניסתה לשוב יחד עם משפחתה לביתם בצפון הרצועה. בסרטון נראה גם גבר נושא את סאלי אבו-לילה בת ה-5, כשהיא מדממת בראשה, ואנשים מתגודדים סביבה בבהלה.

על פי הודעת משרד הבריאות בעזה, מאז הפלישה הישראלית לרצועה ב-7 באוקטובר, נהרגו 33,729 פלסטינים, רובם נשים וילדים, ונפצעו 73,761. כמו כן, עוד אלפי פלסטינים נעדרים וסבורים שנקברו תחת הריסות בתיהם כתוצאה מההפצצות הישראליות הבלתי פוסקות.

אלפים רבים ניסו בימיים האחרונים לשוב אל בתיהם בצפון הרצועה ובייחוד לעיר עזה דרך כביש א-רשיד. זאת, בעקבות שמועה שנפוצה במחנות העקורים בדרום לפיה הצבא התיר את חזרתם. אך מצה"ל נמסר כי מדובר ב"שמועות שקריות". לדברי דובר צה"ל לעברם "נורו פצצות עשן למרחב במטרה להשיב דרומה את העזתים". דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הוסיף כי "השמועות על כך שכוחות צה"ל מאפשרים החזרת תושבים פלסטינים לאזור צפון רצועת עזה הן שקריות וחסרות בסיס לחלוטין. צה"ל אינו מאפשר החזרת תושבים, לא דרך סלאח א-דין ולא דרך א-רשיד. למען ביטחונכם, אל תתקרבו לכוחות הפועלים שם".

בתוך כך, ובעקבות גל תקיפות מתנחלים על יישובים פלסטינים בגדה בימים האחרונים, משרד הבריאות ברמאללה מסר אתמול כי מאז תחילת המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר נהרגו 496 תושבים ויותר מ-4,800 נפצעו. עוד מסר המשרד שמאז יום שישי האחרון נהרגו בידי חיילי הכיבוש ומתנחלים ארבעה צעירים תושבי הכפרים טובאס, ביתין ואל מוע'ייר. עוד עשרה נפצעו, רובם מירי חיי.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128719