עיצומים של העו"סים ברחבי הארץ בעקבות הצתת רכבו של ראש שירותי הרווחה בדיר חנא

איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים וארגון מנהלי הרווחה ברשויות המקומיות  פתחו בבוקר (שני) בעיצומים בכל המחלקות לשירותים חברתיים ברחבי הארץ. העיצומים ננקטו בעקבות הצתת רכבו של ראש שירותי הרווחה במועצה המקומית דיר חנא, הצתה שמגיעה על רקע שורה ארוכה של אירועי אלימות שמהם סובלים תושבי היישוב שבגליל.

רכבה של רעיית מנהל המחלקה לשירותים חברתיים, סאמי חטיב, שהוצת אתמול ליד בית המשפחה (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

 

רעולי פנים השליכו אתמול (ראשון) לפנות בוקר בקבוק תבערה על רכבה של רעיית מנהל המחלקה לשירותים חברתיים, סאמי חטיב, שחנה בכניסה לביתם. תלונה הוגשה למשטרת משגב. זו אינה הפגיעה האלימה הראשונה בחטיב, לפני כחודש שרפו אלמונים רעולי פנים גם את רכבו שחנה בכניסה לביתו.

ההצתה תועדה על ידי מצלמת אבטחה מחוץ לביתם: בסרטון נראה רעול פנים יוצא מרכב חולף, מניח בקבוק תבערה על שמשתו הקדמית של הרכב ומצית אותו לפני שהוא בורח חזרה למכונית שממנה הגיע. תוך שניות בודדות מתלקח הבקבוק והבזק אור עז נראה בסרטון.

יו״ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, עו"ס ענבל חרמוני, מסרה "מגפת האלימות נגד עובדי ציבור חייבת להיעצר. אנו דורשים ממשטרת ישראל לפעול במהרה על מנת לאתר את המפגעים ושולחיהם ולהשימם מאחורי סורג ובריח". ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הביע תמיכה בדרישות האיגוד והוסיף "אסור לעבור לסדר היום על האלימות הקשה כלפי ראש שירותי הרווחה בדיר חנא. די לאלימות! השקעה בשירותים הציבוריים עכשיו!".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113590