המו"מ עם המורים תקוע אך בינתיים האוצר ניכה משכרם של  בגלל השביתה

עובדי הוראה חברי הסתדרות המורים גילו לתדהמתם בתלוש המשכורת של חודש יולי כי ממשכורתם נוכו ימי השביתה בהן נקטו במהלך חודש יוני האחרון. זאת, במסגרת צעדי המחאה כנגד הסחבת במשא ומתן מטעם משרד האוצר. כזכור, במהלך חודש זה נקטה הסתדרות המורים בצעדים ארגוניים, בכלל זה פתיחתם של ימי לימודים ברחבי הארץ באיחור, הפסקות הלימודים במחוזות שונים למשך יממה, ואף השביתה ברחבי הארץ. במשרד החינוך הביעו תמיכה בעמדת הסתדרות המורים, אולם כעת מתברר כי תמיכה לחוד ומעשים לחוד.

הפגנת מורות ומורים בדרישה לחידוש ההסכם הקיבוצי בכיכר מוזיאון תל-אביב, 30 במאי 2022 (צילום: הסתדרות המורים)

 

בעקבות ניכוי השכר, ובעקבות פניות רבות מצד מורים שהגיעו לסיעת חד"ש בהסתדרות המורים בנושא, פנה היום (שני) מואפק ח'לאילה, ראש סיעת חד"ש בהסתדרות המורים, בעניין למזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד: "פנו אלי מורות ומורים בתלונה שמשרד החינוך ניכה ממשכורתם בחודש יולי את ימי השביתה. כידוע לכולנו, ההשבתה והשיבושים בהן נקטה הסתדרות המורים במהלך חודש יוני התבצעו בעקבות הסחבת מצד משרד האוצר במשא ומתן, ולא מכיוון שציבור המורים בחר לצאת לטייל או לשבת בבית לחינם בימים אלו", כתב ח'לאילה.

עוד הוסיף וקרא לבן דוד להתנות כל חתימה על הסכם עבודה חדש במתן פתרון לעניין זה: "אני פונה לכבודך בקריאה שלא לחתום על שום הסכם חדש, ואף להכריז סכסוך עבודה ולהשבית את המערכת אם לא יוחזרו למורים ימי השכר אשר נוכו ממשכורתם בשל ימי השביתה בחודש יוני האחרון".

יצוין שהמו"מ בין משרד האוצר והסתדרות המורים סביב הסכם השכר שתוקפו פג ב-2019 נמשך בימים אלה, כאשר האוצר ממשיך לעכב את החתימה על הסכם חדש על ידי הצעות שכר בלתי מספקות, אשר מותנות גם הן בפגיעות שונות בתנאי העסקתם של המורים. הסתדרות המורים שבה והבהירה בתקופה האחרונה כי אם לא יחול שינוי בעמדת האוצר, ולא תהיה נכונות מצדו לחתור לחתימה על הסכם חדש, תושבת מערכת החינוך ב-1 בספטמבר. הבוקר נמסר כי מחר יתחדש המו"מ בין הצדדים לחתימה על ההסכם הקיבוצי החדש.

אדם אלי

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114280