'עובד שבת': לראשונה הצגה בעברית בתיאטרון אלמידאן בחיפה

לראשונה מאז היווסדו, עולה בתיאטרון אלמידאן בחיפה, הצגה בשפה העברית: "עובד שבת " מאת המחזאי יליד פקיעין חנא עידי ואדוארד מאסט, בבימויו של סיני פתר. עיצוב התפאורה והתלבושות: אשרף חנא, מוסיקה מקורית שכתב חביב שחאדה ועיצוב תאורה: עמיחי אלהרר. משתתפים :עינתוייצמןומחמודאבוגאזי.

עלילת המחזה "עובד שבת " מתרחשת בערב שבת, כאשר אשה נוהגת את רכבה לתוך מוסך העוסק בתיקון ג'יפים צבאיים. היא פוגשת גבר שמגלה, שאין שום תקלה במכוניתה. האם הם מכירים האחד את השנייה? האם הם נפגשו בעבר? מה שמתחולל בינה לבין הגבר ישנה את חייהם ויהפוך כל מה שידעו לפני כן על זהות ואהבה.

2014-08-30_153138

תיאטרוןאלמידאן שבמגדל הנביאים בהדר הכרמל בחיפה (צילום: אל אתיחאד)

תיאטרוןאלמידאןהוקםבשנת1995, ונתמך עלידימשרד תרבות ועיריית חיפה. בין מנהליו יוסףאבוורדה, פואדעוודוראידנסראללה, מכרם כורי סלים דאו ואחרים.מנהל התיאטרון כיום הוא עדנאן טראבשה, המכהן בהתנדבות זו השנה השנייה. טראבשה מסר על ההחלטה להוסיף הצגה בעברית לרפרטואר התיאטרון: "לאחר כמעט עשרים שנה שאנו פועלים בחברה הערביתפלסטינית, החלטנו שהגיע הזמן שההצגות שלנו יועלו גם לדוברי עברית. אני שמח שההצגה הראשונה שאנו מעלים עוסקת ביחסי אהבהשנאה פלסטיני ליהודיה. החזרות התקיימו בכל תקופת מבצע 'צוק איתן' ההתקפה על עזה, דבר שאפשר פרספקטיבה רחבה בלבחון את מהות היחסים בין שני העמים ולתת מענה ביחס מתן פתרון הוגן לשאלה הפלסטינית". ההצגה תעלה ב-12 ו-13 בספטמבר, בשעה 20.30, בתיאטרון אלמידאן , מגדל הנביאים, רח' ח'ורי 2, חיפה. משך ההצגה: כשעה.