עובדי הרכבת התחתית בלונדון שבתו במשך יומיים

עובדים המשתייכים לשני איגודים מקצועיים המרכזיים שבתו במשך יומיים והפסיקו את התנועה ברכבת התחתית הגדולה בעולם – של לונדון. כך מוסר הבוקר (שישי) העיתון הקומוניסטי "מורנינג סטאר".

2014-02-07_162653

משמרת שביתה בפתח אחת התחנות של הרכבת התחתית בלנדון (צילום: מורנינג סטאר)

מערכת הרכבות התחתיות הוותיקה והגדולה בעולם, המשרתת יותר משלושה מיליון נוסעים ביום, פעלה בצורה מצומצמת מאוד. רק רכבות הבודדות פעלו, והמשטרה נערכה בכוחות גדולים בתחנות רכבת מרכזיות כדי לשמור על הסדר בשל התורים הארוכים. שני איגודי העובדים הגדולים בתחבורה הציבורית בלונדון הכריזו על השביתה במחאה על תוכנית הנהלת הרכבת התחתית לפטר כאלף עובדים ולסגור משרדי כרטיסים. שביתה נוספת אמורה להתחיל בשבוע הבא, ולהימשך מ-11 בפברואר עד 14 בחודש.

בוב קרואו, מראשי איגודי העובדים, אמר כי השביתה מבטאת "את זעם העובדים על הניסיון לכפות דברים באמצעות קיצוצים במשרות, שירותים ובטיחות". הוא הדגיש כי איגודי העובדים נכונים לנהל משא ומתן עם ראש העיר, בוריס ג'ונסון, כדי לפתור את המשבר. ראש העיר הימני של לונדון, בוריס ג'ונסון, וקרואו, החליפו האשמות על רקע השביתה. על פי נתוני העירייה שירותי הרכבת פחתו ב-70%, וקרואו אמר "זה משקף את זעם העובדים על הניסיון לכפות דברים באמצעות קיצוצים במשרות, שירותים ובטיחות". ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון תקף בטוויטר את נהגי הרכבות השובתים, ואמר כי השביתה "מבישה וגורמת סבל למיליונים מתושבי לונדון".