סיעת השמאל בפרלמנט האירופי: להפסיק את הלחימה בעזה ולהכיר בזכויות הפלסטינים

סיעת השמאל האירופי המאוחד (GUE/NGL) בפרלמנט האירופי דרשה השבוע להפסיק את הלחימה בדרום ולהכיר בזכויות הלאומיות של העם הפלסטיני להקמת מדינה עצמאית לצידה של ישראל. יצוין שבעקבות הבחירות שהתקיימו בחודש מאי האחרון, הגדילה הסיעה משמעותית את מספר חבריה, מ-35 ל-52.

2014-07-18_130222

חברי סיעת השמאל במהלך הדיון שנערך השבוע מניפים במליאה כרזות נגד הכיבוש ונגד הענישה הקולקטיבית של העם הפלסטיני (צילום: סיעת השמאל האירופי המאוחד)

חברת הסיעה מאירלנד, מרטינה אנדרסון אמרה בדיון כי "מיליונים ברחבי העולם מחו ומוחים נגד מעשי הפשע ההמוניים שישראל מבצעת ברצועת עזה. הפרלמנט האירופי והאומות המאוחדות חייבים להכיר בכך שישראל מפירה את החוק הבינלאומי. זה זמן רב מדי שהקהילה הבינלאומית משקיפה על הנעשה בעזה, על המצור שהוטל על הרצועה, ולא עושה דבר על מנת להסירו". חבר סיעת השמאל מקפריסין, ניאוקליס סיליקיוטיס, שאל "למה אנו ממתינים? לרצח המוני של פלסטינים? מדוע מוסדות האיחוד האירופי והגברת אשטון אינם מגנים את המדיניות הישראלית הנפשעת?" סיליקיוטיס הוסיף "אנו דרושים שלום לטובת העמים הפלסטיני והישראלי ולטובת כל עמי המזה"ת. אבל כדי להשיג שלום יש לשים קץ לכיבוש הישראלי".