סין אסרה על שימוש במטבעות דיגיטליים; ירידה חדה בשער הביטקוין

בנק המרכזי של סין הודיע אתמול (שישי) על איסור כל העסקות הקשורות למטבעות דיגיטליים, אשר ייחשבו מעתה לא חוקיות. בכך שולחת סין את אחד המסרים החד-משמעיים ביותר לגבי נחישותה להיאבק בשוק הביטקוין. על כך מסר הבוקר העיתון הממשלתי הסיני "צ'יינה דיילי".

דיווח ברשת טלוויזיה כלכלית האמריקאית על איסור בשימוש במובעות דיגיטליים בסין (צילום מסך: סי.אן.בי.סי)

 

על פי ההודעה, הבנק המרכזי ימנע גם ממוסדות פיננסיים, חברות תשלומים וחברות אינטרנט לאפשר מסחר במטבעות אלה. עוד הודיעה סין כי היא מתחייבת לבטל פעולות בלתי חוקיות במטבע הווירטואלי, שנחשבות לכל מסחר עם המטבע, וכי תאסור על כריית קריפטו בכל שטחה. ההודעה גרמה לירידות של 4.6% בשער הביטקוין.

"ממשלת סין תגביל בנחישות את המסחר במטבעות הווירטואליים, הפעולות הפיננסיות וההתנהגות הבלתי הולמת העולה מהשימוש בהם – וזאת כדי להגן על נכסי הציבור ולשמור על הסדר הכלכלי, הפיננסי והחברתי", נמסר בהודעת הבנק המרכזי של סין על פי "צ'יינה דיילי". "עסקאות שמתבצעות במטבעות וירטואליים הן כולן פעילויות פיננסיות בלתי חוקיות – והן אסורות בהחלט", נכתב.

הוועדה הלאומית לפיתוח ורפורמות של סין מסרה כי תערוך "ניקיון יסודי" בכל רחבי הארץ כדי לעצור כרייה של מטבעות קריפטוגרפים. לדבריה, הכרייה תורמת מעט לצמיחה של סין, ומצד שני היא מסוכנת וצורכת כמות עצומה של אנרגיה. "זה הכרחי למחוק את כריית הקריפטו בסין", מסרו מהוועדה. עוד מסרה הוועדה כי תפעל בשיתוף פעולה עם גורמים ממשלתיים נוספים, על מנת לוודא שהתמיכה הכספית ואספקת החשמל למכרות בהם כורים את המטבעות – יבוטלו.

על הבנקים הסינים נאסר לטפל במטבעות קריפטוגרפים כבר בשנת 2013, אך השנה פרסמה הממשלה תזכורת בנוגע לכך. במאי השנה הודיעה הממשלה שתעצור את כריית הביטקוין והמסחר במטבע, וזאת כחלק ממאמציה להדוף את הסיכון הפיננסי שנובע משימוש במטבעות וירטואליים.