רבנים לזכויות אדם מתנגד לגירוש עשרות חברים מקהילת העבריים בדימונה

ארגון רבנים לזכויות אדם מתנגד לגירוש עשרות חברים מקהילת העבריים בדימונה. כך מסר מנכ"ל הארגון, אבי דבוש. "לפני כחודשיים ביקרנו בקהילת העבריים בדימונה. הם הזמינו אותנו כדי להכיר את הקהילה ולשמוע את מאבקם כנגד צוי גירוש שהוצאו לכמה עשרות מהם. מאז אנחנו מסייעים ומלווים בעבודה מול מקבלי ההחלטות ובעיקר מול שרת הפנים, אילת שקד", מסר דבוש.

חברים מקהילת העבריים בדימונה (צילום: עיריית דימונה)

 

יצוין שבשבוע שעבר רשות האוכלוסין וההגירה דחתה את ערעורם של 51 מבני קהילת העבריים מדימונה שקיבלו צו גירוש מהארץ באפריל האחרון. הרשות הורתה לבני הקהילה לעזוב את המדינה תוך 14 יום. על המכתבים נכתב שהוצאו ב-9 באוגוסט, אולם הם הגיעו לנמענים ערב החג. בני הקהילה צפויים לעתור נגד ההחלטה לבית המשפט בבאר שבע.

בעקבות דחיית הערעור, רבנים לזכויות אדם, שיגר בשבוע שעבר מכתב לשרה שקד בו נאמר: "נדמה שאין תאריך סמלי מזה לגירוש אכזרי של מי שחיים בקרבנו עשרות שנים. חלקם נולדו וגדלו כאן ולא מכירים כלל מציאות אחרת. ספרי החיים והמתים נחתמים, ואנחנו גוזרים על אנשי הקהילה גירוש. אבל יש גם תקווה".

"זמן התשובה כאן, וזה הזמן של שרת הפנים איילת שקד לעשות את הצעד המתבקש ולהיכנס בעובי הקורה. במקום להמיט על עצמנו קלון בגירוש של אנשי קהילה מיוחדת כל כך, נוכל לחתום את ההכרה במעמדם. את ההכרה בישראליות שלהם, ובהיותם אנשי הנגב, בשר מבשרנו", הדגישו. את צווי הגירוש  בני קהילת העבריים לאחר שב-2015 הם פנו מיוזמתם לרשות האוכלוסין בבקשה להסדיר את מעמדם. קהילה התבקשה להעביר לרשות רשימת חברים חסרי מעמד, ועשתה זאת. לאחר מכן החלה הרשות לפנות לחסרי המעמד ולדרוש מהם לצאת מהארץ.