סיכום בין השר דרעי לרשימה המשותפת: לא יהרסו בתים ברחוב הערבי

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) ושר השיכון יואב גלנט (כולנו) הודיעו כי הם מאמצים את הצעת הרשימה המשותפת לעצירת הריסות הבתים ברחוב הערבי. לפי ההצעה יופסקו ההריסות בשנה וחצי הקרובות ויוקם צוות משותף לרשימה המשותפת ולמשרדי הממשלה, אשר יבחן אפשרויות לרפורמה תכנונית ולהכשרת בתים ומבנים משוללי רישיון. על כך מסר העיתון "אל אתיחאד".

2016-03-07_185118

בשבוע שעבר נפגש יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה (חד״ש) עם השר דרעי והציג בפניו את המתווה, ולאחר מכן דרעי נפגש עם כמה ראשי רשויות מקומיות ערביות ודן עימם בנושא. בעקבות כך הודיע דרעי בוועדת הפנים של הכנסת כי הוא תומך בהצעה. להודעתו קדמה הודעה דומה של השר גלנט, שנפגש גם הוא עם חבר הכנסת עודה. ח"כ עודה מסר כי "הרשימה המשותפת, יחד עם ראשי הרשויות המקומיות הערביות, הציעה מתווה משכנע שיוכל להביא להפסקת הריסות הבתים ולתכנון הולם. תמיכת השר דרעי חשובה, אבל אנו דורשים שהממשלה תגבש עמדה רשמית בנושא".

יצוין שהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לסיכומי הרשימה המשותפת עם השר דרעי וטען כי נושא הפיקוח על הבנייה נמצא דווקא בסמכות משרד האוצר. "מוזר מאוד", צייץ ארדן בחשבון הטוויטר שלו, "הפיקוח כבר אינו במשרד הפנים אלא באוצר, וסיכום כזה אינו ישים או אכיף ויעודד הפרות חוק המוניות וחריגות בנייה נוספות". ארדן הוסיף כי "למיטב ידיעתי, סיכום כזה מנוגד גם להמלצות הצוות המקצועי בראשות המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ, שבחן את הנושא