סולידריות עם עובדי כי"ל השובתים זה שלושה חודשים: שביתה כללית בדימונה

מועצת העיר דימונה אישרה היום (שלישי) פה אחד בישיבה מיוחדת את לקיים שביתה כללית בעיר ביום ראשון הקרוב. זאת בסולידריות עם שובתי בכי"ל הדורשים לבטל את הפיטורים בקונצרן המפורט, העלולים לפגוע בפרנסתם של תושבים רבים בעיר הדרומית, וכן בצל הסכנה המרחפת מעל מפעל "מטאור", שבו כ-60 עובדים תושבי העיר. המפעל, בו מייצרים רשתות לחקלאות, מצוי בקשיים כלכליים במשך תקופה ארוכה, ועלול להיסגר. בשבוע האחרון המשבר הגיע לשיא, כאשר נסגרו שערי המפעל והעובדים לא קיבלו את משכורותיהם.

2015-05-12_205728

הפגנת עובדי כי"ל השובתים מול מטה החברה בתל-אביב (צילום: שיחה מקומית)

 

לישיבה המיוחדת הוזמנו ראשי הוועדים בכי"ל, ראשי רשויות בנגב וכן יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. ראש עיריית דימונה בני ביטון הודיע על כינוס הישיבה במטרה לגבש דרכי פעולה שיגרמו לסיום השביתה בכי"ל וליצירת לחץ על ראש הממשלה ושר האוצר הנכנס על מנת שיגלו מעורבות בנושא. בעירייה מציינים כי השביתה שנמשכת כבר כשלושה חודשים פוגעת קשות הן בפרנסתם של העובדים ובני משפחותיהם והן בעסקים בעיר, מאחר שרבים מעובדי מפעלי ים המלח הינם תושבי דימונה.

 

אתמול התכנסו כמה עשרות עובדי "מטאור" המודאגים ברחבת המפעל, והביעו את חששם לאור איום הפיטורים המרחף מעליהם. למקום הגיעו כאות הזדהות ראש העיר ביטון ויו"ר מועצת עובדי ים המלח ארמונד לנקרי. לנקרי אמר כי עובדי מפעלי ים המלח ומפעל מטאור נמצאים באותו המצב: "ככל שהממשלה לא תשמור על אוצרות הטבע של המדינה, והכל ייצא לחו"ל, גם אצלנו נראה עוד ועוד פיטורים. אנחנו ומטאור באותו צד, בסופו של דבר יש עובדים שיושבים בבית ללא פרנסה ולאף אחד לא איכפת". השביתה במפעלי ים המלח ותרכובות ברום מקבוצת כי"ל שבבעלות עידן עופה , נמשכת למעלה משלושה חודשים. בהנהלת כי"ל הודיעו בשבוע שעבר כי "לאור התמשכות השביתה והנזקים הכלכליים העצומים שנגרמו לחברה, יעלה מספר המפוטרים". ביום חמישי האחרון פסקה נשיאת בית הדין לעבודה בבאר שבע, השופטת אורלי סלע, כי הנהלת כי"ל והעובדים ייכנסו למשא ומתן אינטנסיבי במהלך השבוע. ביום שני הבא יחל הדיון המשפטי בנושא  שבסופו יוכרע בנושא פיטורי עשרות עובדים בכי"ל ובנוגע להמשך השביתה.