נשיא המדינה נפגש עם האימהות השכולות הערביות; ח"כ עודה: נחריף את המאבק

האמהות השכולות הערביות הגיעו אחר הצהריים (ראשון) לפגישה עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, במשכן הנשיא בירושלים אחרי שצעדו 180 ק"מ. מונא ח׳ליל (חיפה) וואטפה ג׳באלי (טייבה) כפאח אג׳באריה (אום אלפחם) פרדוס חביב אללה (עין מאהל), סיפרו לנשיא בכאב ויגון על אוזלת ידה של המשטרה בטיפול במקרי הרצח של בניהן. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), שצעד יחד עמן מאז יום שלישי האחרון, אמר לנשיא "המאבק עומד לעלות מדרגה. נחסום את כל העורקים המרכזיים בישראל ובראשם מחלף איילון כי אין דבר בכל העולם שיותר חשוב מחיי אדם".

צעדת האימהות ששכלו את בניהן כתוצאה מהפשיעה הגוברת בחברה הערבית יצאה לדרך ביום שלישי משכונת חליסה בחיפה ועברה דרך שורה ארוכה של ערים ויישובים ערביים. עם יציאת הצעדה מסר ח"כ עודה "כאשר אמא שכולה מקבלת החלטה לצעוד מחיפה עד ירושלים ברגל, ומצטרפות אליה נשים שכולות שאיבדו את יקיריהן, חובתו של כל אדם שיכול לתמוך ולהגיע. מטרתה של הצעדה הזאת היא להחזיר לסדר היום הציבורי את המאבק והמוכנות שלנו להיאבק. על כן, חובתנו לתמוך. בהצלחה וכל ההערכה והתמיכה לאמהות השכולות הנאבקת". "לא נשתוק בפני הפשיעה. אנחנו רוצים חברה ללא נשק, ארגוני פשע, פרוטקשן ושוק שחור", הדגיש.

אתמול, קבוצה גדולה של פעילי חד"ש ומק"י, יהודים וערבים, הצטרפה לצעדה בצומת לטרון בדרכה לאבו גוש. הצועדים חסמו לפרקים את כביש מס' 1, ת"אירושלים. בין הפעילות חד"ש שהצטרפו לצעדה: יו"ר נעמת במרחב המשולש הדרומי, מייסם ג'לג'ולי, ויו"ר נעמת במרחב הגליל המרכזי, חיתאם ואכד נסאר. ג'לג'ולי מסרה לעיתונאים "חלק גדול ממעשי הרצח מתבצע עלידי גורמים עבריינים. משפחות הפשע משתלטות על החברה הערבית. גם ברצח נשים משפחות הפשע מעורבות. אנשים מזמינים עבריינים לרצוח בנות משפחה, ולדעתי העלייה במספר הנשים הנרצחות קשורה גם לכך".

צועדות וצועדים לירושלים, אתמול, ליד צומת לטרון (צילום: זו הדרך)

לפי נתונים שפורסמו עלידי יוזמות אברהם, רק ב-2019 נרשמו 89 מקרי רצח של אזרחים ערבים, בהם 79 גברים ו-10 נשים. מתחילת השנה נרצחו 51 אנשים בחברה הערבית ובהם 45 מנשק חם. בנוסף, כ-22% מהאזרחים הערבים מדווחים כי הם או מי מבני משפחתם נפגעו במהלך השנה האחרונה מעבירות אלימות כגון מכות, דקירות או ירי.