נשיאת מועצת העיתונות דורנר: הדמוקרטיה בסכנה; העיתונאים יפגינו במוצ"ש

נשיאת מועצת העיתונות והשופטת בדימוס דליה דורנר אמרה אתמול (שישי) במשדר הצהריים של רשת ב' כי "פוגעים פגיעה חמורה ומכוונת בחופש העיתונות וכי אין דמוקרטיה בלי תקשורת חופשית". לדבריה, על השרים לדעת כי תקשורת שאינה חופשית אינה מועילה לשלטון. היא הוסיפה כי אינה מאמינה שבכנסת יימצא רוב למהלכים האחרונים. השופטת בדימוס דורנר הזהירה כי אם יימשכו התהליכים שהיא חוזה, "גם בית משפט לא יהיה לנו". "הדמוקרטיה שלנו בסכנה וניצבת על כרעי תרנגולת, לרוב השולט אין מגבלות, ואפשר לבטל גם את בג"ץ בלי בעיות", הזהירה דורנר.

2017-04-01_161259

נשיאת מועצת העיתונות והשופטת בדימוס דליה דורנר (צילום: ויקיפדיה)

ארגון העיתונאים של ההסתדרות פנה אתמול (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במכתב התראה לפני פניה לבג"ץ. בפניה דורש הארגון לחדול מהפגיעה בעובדים "הממשיכים להיות תלויים בין שמיים לארץ זמן ממושך ללא שעתידם ומהות התאגיד שהם מועסקים בו נהיר להם". עוד דורש הארגון כי היועמ"ש לממשלה יורה לראש הממשלה, שר האוצר ומ"מ שר התקשורת לחדול מהתערבות במבנה תאגיד השידור, לרבות בהרכב עובדי התאגיד.

ארגון העיתונאים קרא לחבריו להפגין הערב (מוצ"ש) בתלאביב. בהודעה שנמסרה נאמר "בשבת הקרובה נתכנס מול קריית הממשלה למחות נגד הניסיונות של הממשלה והעומד בראשה לפקח על פעולתם החופשית של עיתונאים, להטיל עליהם מורא ולעצב כרצונם את המבנה של גופי התקשורת המרכזיים. בפרט, ניסיונות ההתערבות הבוטים בשידור הציבורי הם כאלה שאסור לתת להם לקרות. כולנו נגיע למחות נגד הניסיונות המושחתים של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית והשידור הציבורי, תוך זלזול במאות מיליוני שקלים של הציבור והתעללות מתמשכת ביותר מאלף עובדים בתאגיד וברשות השידור. אנו קוראים לעיתונאים, יוצרים, ארגונים חברתיים וכל אזרח שאכפת לו להצטרף אלינו". כאמור, ההפגנה תתקיים הערב בקרית הממשלה שבצומת עזריאלי מהשעה 20:00 ועד מחר, יום ראשון, בשעה 10:00.

הפגנת העיתונאים בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/410013556041305