נפטר אחד מראשי הגרילה בקולומביה

 

אחד ממפקדי תנועת הגרילה "צבא המהפכה של קולומביה" אישר בראיון לתחנת טלוויזיה בוונצואלה כי ראש הארגון מנואל מרולנדה (הידוע בכינוי "טירופיחו" – ירי מדוייק) מת "בזרועות חברתו" כשהוא מוקף בשומרי ראש. על כך מסרה סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה". יצויין ששלוש תנועות גרילה שולטות ביותר ממחצית משטחה של קולומביה.

 

כך אישרה תנועת הגרילה הגדולה בקולומביה את השמועות לפיהן מנהיג הארגון כבר אינו בין החיים. טימוליאון חימנז, מפקד בכיר בארגון, הידוע בכינוי טימוצ'נקו, אמר בראיון לתחנת הטלוויזיה של אמריקה הלטינית "טלסור" שמרולנדה מת מהתקף לב. על פי הערכות, מרולנדה היה בן 78 במותו, ועמד בראש ארגון המורדים החזק ביותר באמריקה הלטינית מאז הקמתו, לפני 44 שנים. לדברי טימוצ'נקו, מי שעומד עתה בראש "צבא המהפכה של קולומביה" הוא האידיאולוג הבכיר של הארגון, אלפונסו קאנו.
עוד מוסרת "פרנסה לטינה" כי נשיא ניקרגואה, דניאל אורטגה, הביע את תנחומיו על מותו של מרולנדה. אורטגה אמר בראיון עיתונאי כי מרולנדה היה "לוחם יוצא דופן, שנאבק במשך עשרות שנים באי השיוויון החברתי בארצו", וקרא למדינות אמריקה הלטינית "לפעול להפלת הרודנות הקפיטליסטית והניאו-ליברלית".