נמשכת מסכת השקרים של המשטרה והשר לביטחון פנים סביב האירועים באום אל-חיראן

מסכת השקרים של המשטרה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד), סביב האירועים באום אל-חיראן ממשיכה להיחשף. הריסות הבתים בכפר הבדואי בנגב, ב-18 בינואר גבו את חייהם של המחנך יעקוב מוסא אבו אל-קיען והשוטר ארז עמדי לוי, ובהן נפצע יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה.

2017-01-31_194326

ח"כ עודה, יממה לאחר פציעתו באום אל-חיראן (צילום: אל אתיחאד)

 

בהודעה שיצאה ביום אתמול (שני) מלשכתו של עודה נכתב: "ביום רביעי, 18.1., במהלך מחאה נגד הריסות בתים בכפר אום אל-חיראן, יו״ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) הותקף על-ידי שוטרים ונפגע בראשו ובגבו מירי כדורי ספוג וזאת לאחר שעיניו רוססו בגז פלפל.

יום לאחר התקיפה עבר ח״כ עודה לבקשתו בדיקה פורנזית במכון לרפואה משפטית על ידי ד״ר מאיה פורמן, וממצאי הבדיקה הסופיים התקבלו מוקדם יותר היום. על פי ממצאי הבדיקה הפורנזית הפציעות של ח״כ עודה מתיישבות עם פגיעות הנגרמות מירי של קלעי ספוג. לגבי הפגיעה בראשו של ח״כ עודה נקבע באופן ברור שהיא אינה יכולה להיות תוצאה של פגיעת אבן, כפי שנטען ע״י המשטרה".

עוד נכתב: "ממצאי הבדיקה הפורנזית הועברו היום למח״ש ויבדקו במסגרת התלונה של ח״כ עודה שהגישו  הוועד הציבורי נגד עינויים ומרכז עדאלה.

עודה הגיב לממצאי הבדיקה ואמר: ״היום חשפנו שקר נוסף במסכת השקרים של המשטרה והשר הממונה בכל הנוגע לפינוי הברוטלי של הכפר אום אל-חיראן. המשטרה יודעת שההתנהלות הנפשעת שלה היא שהובילה למותם של שני אנשים, ולכן עוסקת מאז בהפצת שקרים ודיסאינפורמציה בניסיון לכסות על הכשלים החמורים בהתנהלותה. נמשיך להיאבק לחשיפת האמת ולזכותם של אנשי אום אל-חיראן לחיות בכבוד על אדמותיהם".

עוד הוסיף עודה: "לא נוותר על חקירת הריגתו של יעקוב אבו אל-קיעאן ועל חשיפת האמת מאחורי כל שקרי המשטרה. אני חוזר וקורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית ועצמאית לבדיקת האירועים מרגע קבלת ההחלטה לפנות את הכפר עם שוטרים חמושים בנשק חי, תוך בדיקת התנהלות המשטרה במהלך הפינוי האלים עצמו, ועד למערך הפצת השקרים של המשטרה והמשרד לביטחון פנים. התנהלות זו, מתחילתה ועד סופה, מלמדת אותנו שוב כי המשטרה מתייחסת לאזרחים הערבים כאל אויבים ולא כאל אזרחים".

 

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"