נאום בכורה של ח"כ יוסף ג'בארין: 'לא שכחנו ולא נשכח את ההסתה של ראש הממשלה'

"מאז שנבחרתי לכנסת לפני מספר שבועות אני מוצא את עצמי מסתובב בארץ מאוהל לאוהל. אלה אוהלים של מחאה על הריסת בתי מגורים של משפחות ערביות או על הוצאת צווי הריסה נגדם. בתים אלה נבנו על אדמתם הפרטית, אך בשל מחדל מתמשך ואף מכוון של רשויות המדינה לא ניתן היה להוציא להם היתרי בנייה. אוהלים אלה הם סמל לחוסר הצדק והאפליה המתמשכת. אוהל בכפר כנא, אוהל באום-אלפחם, אוהל בקלנסואה אוהל בטייבה, אוהל בדהמש, ואוהלים-אוהלים בנגב", כך פתח השבוע את נאום הבכורה חבר הכנסת מסיעת חד"ש, ד"ר יוסף ג'בראין (האשימה המשותפת) בדיון שנערך בכנסת.
לדבריו "שתי מילים בערבית חוזרות על עצמן כל הזמן בשיח בתוך האוהלים הללו, ואני חושב שכדאי לכל חברי הכנסת להכיר אותן: 'תאמיז קאומי' – אפליה על בסיס לאומי, והמילה השנייה 'צומוד' – נחישות של התושבים קורבנות ההפליה להגן על זכויותיהם".

2015-05-07_235150

ח"כ יוסף ג'בארין מסיעת חד"ש-הרשימה המשותפת (צילום: אל אתיחאד)
עוד הדגיש חבר הכנסת החדש "יותר ממחצית האוכלוסייה הערבית מצויה מתחת לקו העוני, והשיעור גבוה יותר בקרב ילדים. האזרחים הערבים מחזיקים כיום בבעלותם הפרטית רק 3.5% מהקרקעות במדינה, ושטח השיפוט של הרשויות המקומיות הערביות מכסה רק 2.5% בלבד משטחה של המדינה. האוכלוסייה הערבית גדלה פי תשעה מאז 48', אך הקרקע שברשותה הצטמצמה, כאשר מאז הקמתה לא אפשרה המדינה לאזרחים הערבים לייסד אף לא יישוב חדש. המספרים מדברים בעד עצמם. הבעיה ידועה ואפילו הפתרונות קיימים. הם גם כתובים ומגובשים. צריך רק ליישמם. אולם במקום לקדם פתרונות כאלה, נראה כי תהליך מובהק של הקצנה ימנית, של שנאת ערבים, של גזענות ולאומנות שטף את הסְפֶירה הציבורית בישראל בשנים האחרונות, ותורגם לעובדות בשטח. הדברים קיבלו ביטוי בשנים האחרונות בשלל מעשי חקיקה ותיקוני חוק הפוגעים בחירויות יסוד של האזרח ובמסעי שיסוי והסתה נגד מערכות הדמוקרטיה ועקרונותיה הבסיסיים, לרבות נגד עצמאותה של מערכת המשפט. המיעוט הערבי בישראל מצא את עצמו בעין הסערה ונאלץ לגונן על מעמדו, על זכויותיו ועל יכולתו לפעול במישורים הפוליטיים אל מול חקיקה פוגענית כגון 'חוק איסור איחוד משפחות', 'חוק הנכבה', 'חוק ועדות קבלה', וגם 'חוק החרם'".
ח"כ ג'בארין הדגיש בדבריו "לא שכחנו, ולא נשכח, גם את ההסתה של ראש הממשלה ביום הבחירות: 'הערבים נוהרים באוטובוסים לקלפיות'. זכות בסיסית של האזרח הופקעה בריש גלי על-ידי ראש המפלגה הגדולה בישראל".

 

סרטון, נאומו המלא של ח"כ ג'בארין בכנסת:

https://www.facebook.com/JabareenYousef/videos/vb.381101308736950/400958280084586/?type=1&theater
לנאומו המלא של ח"כ ג'בארין בכנסת:

http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press050515-96.aspx