מתנחלים רעולי פנים זרקו אבנים על בית בכפר בורין והציתו שדות; תקפו מוסקים ביאסוף

מתנחלים רעולי פנים זרקו אתמול (שבת) אבנים על בית בכפר בורין שבגדה המערבית, סמוך להתנחלות גבעת רונן. אחד המתנחלים אף הצית אש במקום. בסרטון שהפיץ יש דין נראים בבירור חיילים העובדים בסמוך למתפרעים ולא עושים דבר כדי לעוצרם. יצוין ששני פלסטינים נפצעו באורח קל מהאבנים וטופלו במקום. בהמשך החלו פלסטינים ועשרות מתנחלים לזרוק אבנים זה על זה, וצה"ל השתמש ברימוני הלם לפיזור הפלסטינים. איש מהמתנחלים לא נעצר.

מתנחלים תוקפים בית ומציתים שדה בכפר בורין, אתמול, בשטחים הפלסטינים הכבושים (צילום: יש דין)

 

סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" מסרה כי ביום שישי יידו עשרות מתנחלים אבנים לעבר משפחות פלסטיניות שמסקו את זיתיהן סמוך ליאסוף שליד צומת תפוח. התוקפים ריססו אישה כבת 50 בגז פלפל ולדבריה גנבו את חפציה, בהם תעודת הזהות שלה. על פי הדיווח המתנחלים רגמו באבנים את מכונית וניפצו את שמשתה הקדמית.

מנכ"ל "יש דין", ליאור עמיחי, מסר בעקבות הפגיעה בפלסטינים בשטחים הכבושים כי "בכישלונם הגורף, גורמי אכיפת החוק מאפשרים ומעודדים את האלימות הזו ובכך הם שותפים לפשע האפרטהייד המתקיים בגדה. עד מתי נמשיך לסבול את האלימות הזו שנעשית בשמנו? גנץ ובר-לב, זה באחריותכם". על פי נתוני הארגון בשלוש השנים האחרונות בלבד תועדו יותר מ-500 אירועי אלימות מתנחלים. מתוכם יש דין הצגה פלסטינים ב-238 מקרים שבחרו להגיש תלונה למשטרה, אך רק 5% מהתיקים הובילו להגשת כתבי אישום (12 תיקים). 94% מהתיקים שהסתיים בהם הטיפול נסגרו ללא כתבי אישום (173 תיקים). לדברי הארגון המשטרה כשלה בחקירת 86% מהתיקים שהטיפול בהם הסתיים וסגרה אותם בעקבות כישלון החוקרים לאתר חשודים או לאסוף ראיות.

"יותר ויותר פלסטינים בוחרים שלא להגיש תלונה במשטרה. בעיקר כי הם לא מאמינים למערכת. לא מאמינים שמישהו יעשה משהו. חלקם גם חוששים מפחדים שהמערכת תתנקם ותתנכל להם, שהצבא או המתנחלים יתקפו אותם, שהשב"כ והצבא ימנעו מהם אישורי כניסה, עבודה, ועוד", נמסר.