משער שכם לשייח' ג'ראח – סיורי פסח בירושלים של עמותת עיר עמים

עמותת עיר עמים תקיים השבוע, חול המועד פסח, שורה של סיורים במזרח ירושלים שתחת כיבוש ישראלי ושכונותיה. מחר, שני, יתקיים בסיור רגלי היוצא בשעה 15:30 מאזור שער שכם, דרך האזור המסחרי בואך רחוב צלאח א-דין ונסיים בשכונת שייח ג'ראח. "בדרך נראה ונשוחח על מוסדות פלסטינים שונים, חלקם עצמאיים וחלקם מחוברים לרשויות ישראליות. נשמע על השינויים של השנים האחרונות הן במידת ההיפתחות של מזרח ירושלמים אל החברה הישראלית והן ביחסו של הממסד הישראלי אל זכויותיהם ורווחתם של תושביה הפלסטינים של העיר", נמסר. הסיור יסתיים בשייח' ג'ראח בה "ממשיכים תושבי השכונה להיות מאוימים בפינוי מבתיהם בידי המדינה וארגוני מתנחלים".

ביום שלישי ייערך סיור בעיר העתיקה בירושלים. בעיר חיים כ-40,000 תושבים – מוסלמים, יהודים ונוצרים, וקדושתה של העיר מתערבבת עם אינטרסים נדל"ניים, חוקי מדינה מפלים וניסיונות כבדים לשינוי דמותה של העיר והחיים בה. "בסיור זה נצא משער יפו ונדון בסוגיות פוליטיות עכשוויות בירושלים. האם יש פוטנציאל לחלוקת העיר, ואם כן – כיצד הדבר יתבצע? מיהן עמותות המתנחלים המשתלטות על בתים ברובע המוסלמי והנוצרי וכיצד הן עושות זאת? מהו חוק נכסי נפקדים וכיצד הוא בא לידי שימוש בהשתלטות על נכסים היסטוריים בעיר? מי הן הקהילות בסכנת גירוש ואיך זה יכול לקרות?", נאמר בהזמנה לסיור. שעת מפגש: 15:30 בשער יפו.

ביום רביעי עיר עמים תערוך סיור בשכונת סילוואן הפלסטינית שבירושלים המזרחית.  בתוך סילוואן אפשר למצוא את אתר התיירות "עיר דוד" שמנוהל על ידי עמותת אלע"ד, שבידה השנייה פועלת בצורת יום יומית לפינוי תושבים מהשכונה, ולשיכון מתנחלים במקומם.  מעט מתחת לאתר התיירות אפשר למצוא את שכונת אל בוסתן, בה מתגוררים מאות אנשים שחיים תחת סכנה שביתם ייהרס בכל רגע; ומעט מעליהם מתגוררים תושבי שכונת בטן אל הווא, שנאבקים יום יום על מנת להישאר בבתיהם אל מול מאמצי עמותת המתנחלים עטרת כהנים. :בואו לשמוע על המאבק של תושבי סילוואן על ביתם, ועל המערכות שמאפשרות את העמדתם בסכנה" נמסר. מפגש – 15:30 בשער האשפות.

 

לפרטים נוספים ולהרשמה:

https://www.another-way-jlm.com