משטרת בן גביר תגביל מחאות נגד שלטון הימין במוצ"ש; הפיצה 'אזהרות' למפגינים בקיסריה

המשטרה הודיעה אתמול (רביעי) כי לא תאשר במוצאי שבת הקרוב לקיים הפגנה נגד ממשלת הימין ולמען שחרור החטופים בצומת עזריאלי בתל אביב, ושתאפשר את קיום המחאה רק ברחוב קפלן. המשמעות היא שהשטח המאושר להפגנה יהיה קטן משמעותית ביחס לשבוע שעבר, והמארגנים מסרו כי הוא לא יכיל את כל המפגינים.

לפי המשטרה, ההחלטה התקבלה משום שמספר המפגינים שהגיעו בשבת האחרונה למחאה שאושרה בצומת עזריאלי לא הצדיקה את קיומה במקום – ציר תנועה מרכזי בעיר. עם זאת, בשבועות האחרונים חסמה המשטרה את הצומת גם כאשר ההפגנה התקיימה רק ברחוב קפלן. יצוין שרבבות לקחו חלק במחאה בתל-אביב בסוף השבוע האחרון, 100 אלף לדברי המארגנים, והייתה הגדולה מאז פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר. באותו ערב ובסמוך למחאה, תומך נתניהו בשם חיים סירוטקין, דרס מפגינים עם רכבו לאחר שהתעמת איתם, ופצע חמישה מהם באורח בינוני וקל.

ממארגני המחאה, ארגון "חופשי בארצנו", נמסר כי הם רואים בצעד זה פגיעה בזכותם הדמוקרטית למחות, וכי "מדובר בניסיון פוליטי לדכא את המחאה באמצעות המשטרה". "דווקא כעת, בשעה שהמחאה התרחבה בצורה מאוד משמעותית וברור לרבים שבשלה השעה לקבוע מועד לבחירות לאור יציאת הכוחות המתמרנים מרצועת עזה, אנו נתקלים בפעולות שמטרתן לדכא את המחאה", הדגיש מנכ"ל הארגון, ערן שוורץ. גם בבאר שבע המשטרה מצרה את צעדיה של המחאה נגד ממשלת הימין. בבירת הנגב בוטל האישור להפגנה במוצ"ש ולפיכך תתקיים במוצ"ש רק עצרת מחאה בשדרות רגר.

עוד קיים ספק בנוגע לגורל ההפגנה במוצ"ש הקרוב בירושלים מאחר והמשטרה מסרה כי "מארגני המחאה לא עמדו בתנאים בשבת האחרונה וההפגנה הפכה להפרת הסדר הציבורי, תוך עימותים עם השוטרים בליווי הדלקת מדורות על צירים ראשיים". כמו כן, זה שבועות רבים ומדי יום שישי, שוטרים מפזרים תוך הפעלת אלימות קשה את המפגינים נגד המלחמה המתכנסים בכיכר פריז או מול הקונסוליה האמריקאית הסמוכה.

בקיסריה, בה נערכות הפגנות גדולות כל מוצ"ש בקרבת ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הניסיונות לדכא את המחאה שכוללים החרמת ציוד, מעצרי שווא ומניעת סיוע משפטי, עלו במוצ"שׁ האחרון שלב – שוטרי תחנת חדרה חילקו למפגינים "מידעון" עם סעיפים מחוק העונשין עם עונשי מאסר בגין התקהלות, התפרעות או סירוב להתפזר.  עוד נעצרו במקום שלושה ממפגינים. "כול העצורים הושארו ללילה במשטרת חדרה שעושה הכל כדי למלא את רוח המפקד. שניים מהם נעצרו תוך הפעלת אלימות אישית של מפקד המרחב בשטח, אך לאחר מאבק משפטי נחוש של מערך העצורים המדהים, הם שוחררו במהלך מוצ"ש עד השעות הקטנות ובמהלך כל יום ראשון, כולל שני ערעורים בית משפט מחוזי בחיפה", מסרו מארגנים מחאת קיסריה.

הערב צפויות הפגנות נוספות לשחרור החטופים בשעה 19:00: ברחוב רוטשילד 1 בתל-אביב ומול בתיהם של שר החינוך יואב קיש בהוד השרון, גילה גמליאל – שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה בתל-אביב וח"כ צביקה פוגל במשמר הירדן.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128588/