מק"י: צו השעה – לחזק את השותפות ולבנות מחנה דמוקרטי רחב

הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) קוראת להעלות את הכוננות של הציבור הערבי והכוחות הדמוקרטיים היהודיים בישראל אל מול הסכנות העלולות להתרגש על זכויות הציבור הערבי וכלל אזרחי המדינה, בצל ממשלת נתניהו החדשה.

הלשכה הפוליטית התכנסה בחיפה ביום רביעי שעבר ודנה בתוצאות הבחירות ובהשלכות הפוליטיות. הלשכה העריכה את ההישג החשוב של הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, בל"ד ותע"ל), בדמות כ-444 אלף קולות, וקראה לשמור על מיזם חשוב זה, בהיותו מסגרת של אחדות במאבק של הציבור הערבי ושל כל הכוחות הדמוקרטיים.

מק"י בירכה את כל מי שנטל חלק במערכת הבחירות, תוך עמידה על חשיבות חיזוק השותפות באופן שיהלום את הצפיות הציבוריות. הלשכה הפוליטית עמדה על המסוכנות של מסע ההסתה הגזעני שהוביל רה"מ נתניהו בעצמו, יחד עם ראשי הימין, נגד הציבור הערבי, כדי לאסוף קולות על גבי ציבור זה. הלשכה גינתה מסע זה שמשקף את האתגרים שמציבה הרכבתה של ממשלת הימין, של הסלמת המדיניות הגזענית והעמקת היסודות הפשיסטיים בחברה ובמדינה. הלשכה התריעה מפני חקיקת חוקים גזעניים ופשיסטיים בכנסת הבאה.

2015-03-25_191821

מק"י התייחסה גם לקמפיין של "המחנה הציוני" שלא הציג חלופה אמיתית, המושתתת על עקרונות השלום הצודק וההכרה בזכויות העם הפלסטיני, והשוויון המלא למיעוט הערביפלסטיני בישראל, אלא הסתפק באמירות ריקות מתוכן על "הנעת המו"מ". הלשכה התייחסה גם לבסיס הגזעני של "המחנה הציוני" בעניין "יהדות המדינה" וההתכחשות לזכויות העם הפלסטיני. הלשכה הפוליטית הדגישה כי צו השעה הינו בניית מחנה דמוקרטי רחב למאבק בגזענות ובפשיזם, שמרכזו הרשימה המשותפת על כל גווניה.

.