מק"י וחד"ש קוראות להפסיק את הרדיפה הפוליטית נגד השחקן והבמאי מוחמד בכרי

לפני יותר מארבע עשרה שנים, בעיצומה של האינתיפאדה השנייה הגיע הבמאי מוחמד בכרי לחזות במו עיניו בתוצאות הקרב העקוב מדם שהתחולל במחנה הפליטים בג'נין. בעקבות חוויותיו יצר בכרי את הסרט "ג'נין ג'נין" בו ביקש לתאר את אשר ארע בו מנקודת מבטם של יושבי המחנה.

כאשר בכרי רצה להציג את סרטו בבתי הקולנוע בישראל, הוא נתקל בהתנגדות עזה מצד גורמים שונים שעשו מאמצים רבים כדי לקעקע את זכותו להציג את סרטו בישראל ובעולם וניסו למנוע זאת ממנו. בכרי נרדף והודר מעבודה על במות ומסכים בהם כיכב בעבר. הקרנה שנערכה במועדון הגדה השמאלית בתלאביב הסתיימה בתגרת ידיים בגלל פרובוקציה של מפגיני הימין.

זאת, למרות שהתביעה שהוגשה נגדו נדחתה, ובית המשפט קבע מפורשות שבשם חופש הביטוי לא ניתן למנוע את הקרנת סרטו, שנוי במחלוקת ככל שיהיה. לאחרונה, שנים לאחר פסיקה זו, הגיש לוחם לשעבר תביעה דיבה המערערת שוב על זכותו של בכרי, כאזרח במדינתו, ליצור ולהציג את יצירתו, ותובע ממנו סכום עתק. יצוין שאלפים כבר חתמו על עצומה בינלאומית שפורסמה בימים האחרונים בסולידריות עם בכרי.

2016-12-05_195026

מוחמד בכרי (צילום: אל אתיחאד)

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) פרסמו אתמול (ראשון) הודעה בה הן מגנות את התחדשות הרדיפה הפוליטית נגד השחקן והבמאי מוחמד בכרי, והניסיון להגביל את הקרנת סרטו "ג'נין ג'נין". "המתקפה על בכרי הינה חלק מהמתקפה על הציבור הערבי, על המרחב הדמוקרטי, על חופש הביטוי והיצירה – מתקפת שמובלת ע"י הממשלה ומקבלת רוח גבית ממדיניות שרת התרבות. זהו חלק מאווירת סתימת הפיות והרתעת אמנים ויוצרים מביטוי עמדה מוסרית ופוליטית נגד הכיבוש והדיכוי ובעד שלום צודק וחיים משותפים", נאמר בהודעה. מק"י וחד"ש קראו "לציבור הרחב, וליוצרים ערבים ויהודים בפרט, להיאבק נגד רדיפתו של בכרי".

לחתימה על העצומה:

https://secure.avaaz.org/en/petition/We_are_all_Mohammad_Bakri_kvlnv_mvkhmd_bqry_Stop_persecuting_Mohammad_hpsyqv_lrdvp_t_mvkhmd/?rc=fb