מפלה צורבת לארה"ב בדיון על ירושלים בעצרת הכללית של האו"ם; ח"כ עודה: סטירת לחי מצלצלת

בעקבות הכרת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירושלים כבירת ישראל, העצרת הכללית של האו"ם התכנסה אמש (חמישי) לדיון מיוחד במסגרתו הצביעה על החלטה אשר קוראת למדינות להימנע מהצבת נציגויות דיפלומטיות בירושלים, וגינוי להכרה בירושלים כבירת ישראל.

2017-12-22_164402

תוצאות ההצבעה, אמש, בעצרת הכללית של האו"ם: 128 בעד, תשע נגד ו-35 מדינות נמנעו (צילום: האומות המאוחדות)

תוצאות ההצבעה באו"ם: 128 מדינות תמכו בגינוי ההכרה בירושלים כבירת ישראל,  35 נמנעו  ו-9 מדינות הצביעו נגד. הצביעו נגד – גואטמלה, הונדורס, ישראל, איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו, פלאו, טוגו וארה"ב.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה (חד"ש), מסר בתגובה להצבעה בעצרת האו״ם: "נראה שמסעותיו הבלתי פוסקים של ראש הממשלה בעולם באמת משמשים בעיקר להתחמקות מחדר החקירות כי בזירה המדינית הבינלאומית עדיין קיים רוב גדול ומוחלט המאמין שגם לעם הפלסטיני, כמו לכל עם אחר, מגיע מקום מתחת לשמש וזכות להגדרה עצמית. ההצבעה הערב של רוב מדינות העולם נגד הצהרת טראמפ, חרף מסע הלחצים והאיומים, היא סטירת לחי מצלצלת למדיניות של טראמפ ונתניהו וקריאה ברורה של הקהילה הבינלאומית למען השלום ולמען זכותו של העם הפלסטיני למדינה עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית".

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, אמר אמש כי "זה יום היסטורי לקהילה הבינלאומית שהחליטה להיות בצד החוק הבינלאומי והצדק הבינלאומי". לדבריו, "מדובר בהחלטה חשובה מאוד", והקהילה הבינלאומית מראה בכך כי החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטלה. דוברו של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, נביל אבו רודיינה הוסיף כי "ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם מוכיחה שוב שהסוגיה הפלסטינית זוכה לתמיכה ולגיטימיות בינלאומית, וכי החלטות שיוצאות מצד זה או אחר לא משנות את המציאות כי ירושלים היא שטח כבוש על פי החוק הבינלאומי". לדבריו ההנהגה הפלסטינית תמשיך במאמצים מול כל הגורמים הבינלאומיים במטרה לסיים את הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) אמר הבוקר (שישי) ביקורו בצרפת, כי לא יקבל שום תכנית שלום מארצות הברית, וכי וושינגטון איבדה את הזכות לשמש כמגשרת בין ישראל לפלסטינים. הדברים נאמרו לאחר ההצבעה אתמול באו"ם על ביטול ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.