מפלגות קומוניסטיות בעולם הערבי: לא לדאע"ש; לא לאימפריאליזם

בגילוי דעת משותף שפורסם בחודש שעבר, קראו מפלגות קומוניסטיות מהעולם הערבי להתנגד להתערבות האימפריאליסטית על כל צורותיה. המפלגה הקומוניסטית הירדנית, הלבנונית, העיראקית, הסורית, יחד עם מפלגת העם הפלסטיני, גינו בחריפות את מעשי הטרור שארגון דאע"ש מבצע בעיראק ובסוריה, ואת הטבח בחפים מפשע בשטחים אותם כבש. עשרות אלפים נאלצו לעזוב את בתיהם ולהפוך פליטים, ואלה שנותרו – חשופים לאלימות, לביזה, לחטיפות ולאונס.

2014-10-17_203944

גילוי הדעת מזהיר כי היבט שלילי נוסף של הטרור שמפעילה דאע"ש, הוא שישראל עלולה להתקבל כחלק ממערך הכוחות הבינלאומי נגד הטרור, במקום שמנהיגיה יתנו את הדין על הטרור שהם עצמם בצעו בקיץ האחרון, נגד העם הפלסטיני ברצועת עזה.

המפלגות הקומוניסטיות החתומות על גילוי הדעת מאשימות את ארה"ב ואת בעלות בריתה בנאט"ו, בכך שסייעו לטפח, לממן ולחמש את הכוחות הטרוריסטיים בעיראק ובסוריה, לרבות דאע"ש, וסיפקו להם בסיסים וסיוע לוגיסטי. כוחות אלה נועדו למלא תפקיד בתכנית האימפריאליסטית לחלוקהמחדש של המזרחהתיכון ולפירוק המדינות הקיימות, תוך הקמת אזורי שליטה על בסיס עדתי ואתני.

בארצות הערביות דרושה בניית חזית מאבק הנשענת על האינטרסים של העמים, מדגיש גילוי הדעת, אשר נחתם בקריאה לכל כוחות השמאל במזרחהתיכון ובעולם להגביראת המאבק נגד דאע"ש וג'בהת אנוסרה, ולדחות כל ניסיון של התערבות אימפריאליסטית זרה, שהיא לרעת עמי האזור ונועדה לערער את עצמאותם הלאומית ואת זכויותיהם.

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב