מפגש של 14 ארגונים יהודיים אירופיים המתנגדים לכיבוש ולמלחמה בעזה נערך בפריס

מפגש של 14 ארגונים יהודיים אירופיים הפועלים נגד המלחמה בעזה נערך בפריס ב-30 במארס האחרון. ארגונים אלה ברובם מגדירים עצמם אנטי-ציוניים. בין היתר השתתפו בכנס פעילים מצרפת, בלגיה, דנמרק, גרמניה, לוקסמבורג, איטליה, ספרד, פינלנד, הולנד ומבריטניה. במסגרת המפגש נערכו ארבעה מושבים בנושאים: רצח העם בעזה והמאבק בקולוניאליזם; לחשוב מחדש על הגולה; להיאבק נגד הדיכוי בצרפת; והמאבק באנטישמיות. פעילי הארגונים לוקחים חלק פעיל במחאה נגד המלחמה בעזה ותובעים הפסקת אש בלחימה.

בתחילת הדיון תקפה מישל סיבוני, מראשי ההתאחדות הצרפתית-יהודית למען השלום, את הטענה הרשמית הישראלית לפיה התקיפה הרצחנית של החמאס ב-7 באוקטובר ביישובי העוטף "היא הפוגרום האנטישמי הגדול מאז תום מלחמת העולם השנייה". לדברי סיבוני, ממשלת הימין הישראלי מנסה לקדם נרטיב לפיו קיימת זהות מוחלטת בין כלל היהודים בעולם לבין מדינת ישראל והציונות. לפיכך, בכל מקום על היהודים לצדד ברצח העם המבוצע ברצועת עזה. "גם ממשלת צרפת אימצה את הגרסה לפיה ציונות שווה יהדות. היא גוררת אותנו להזדהות עם מעשיה הנפשעים של ישראל", הוסיפה.

סיבוני סבורה, שממשלות המערב מאמצות את התעמולה הישראלית לפיה "זה אנחנו או הם". זאת במטרה לחפות על המעש הקולוניאלי הישראלי ועל כיבוש השטחים הפלסטיניים. משתתפי הכנס לא נפלו למלכודת זו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127115/