לאחר 4 שנים וסכסוך עבודה נחתם הסכם השכר של הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות

נחתם ההסכם הקיבוצי של הסגל הבכיר באוניברסיטאות, כך מסרה הבוקר (רביעי) פרופ' ענת זעירא, העומדת בראש המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר, לאלפי מרצים באוניברסיטאות העברית, תל-אביב, חיפה, בן גוריון, בר אילן, הטכניון ומכון ויצמן. יצוין שהמו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי היה רצוף משברים ונמשך כשנתיים. בגין הסחבת בדיונים הוכרז סכסוך עבודה וכבר ננקטו צעדים ארגוניים.

במסר ששיגרה זעירא לאלפי המרצים והחוקרים נאמר "בארבע השנים שחלפו מאז פג תוקפו של הסכם השכר הקודם, חווינו במדינת ישראל סדרה של משברים: החל במגפת קורונה, עבור בחמש מערכות בחירות, חוסר יציבות פרלמנטרית ומחאות נגד הרפורמה המשפטית, וכלה באירועי 7 באוקטובר ובמלחמה שסופה אינו נראה. כל אחד מאירועים אלה לבדו מספיק כדי להקשות באופן משמעותי על קיומו של משא ומתן להסכם שכר".

לדבריה "אנו גאים בהסכם ובהישגיו".בין היתר סוכם שעד ערב פסח תועבר מקדמה אחידה בסך 3,500 שקל על חשבון המענק החד-פעמי, שהוא חלק מן ההסכם. עוד הבטיחה זעירא פרטי ההסכם ישלח לכלל המרצים בתחילת חודש מאי לאחר השלמת התשלום של המענק החד פעמי והפעימה הראשונה של תוספת השכר. יצוין שארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות השונות הכריזו אשתקד סכסוכי עבודה בגין ההפיכה המשטרית של שלטון הימין ואף התכוונו לנקוט בצעדים ארגוניים עם פתיחת שנת הלימודים בחודש אוקטובר האחרון. פתיחה שנדחתה בעקבות המלחמה ברצועת עזה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125786