מפגשים עם הבמאי מוגברי על סרטו 54 השנים הראשונות; הקרנת 'לבן על לבן' בגדה השמאלית

בסינמטק תל-אביב נערכים מפגשים עם הבמאי אבי מוגברי על סרטו החדש "54 השנים הראשונות – מדריך מקוצר לכבוש צבאי". הסרט הוא ניסיון להנחיל משמעות לכיבוש השטחים הפלסטינים בצורה של "מדריך לכיבוש צבאי" הנגזר מעדויותיהם של מי שיישמו אותו בפועל.

אלה עדויותיהם של חיילים ששרתו בשטחים הכבושים משנת 1967 ועד היום שאספו תחקירני "שוברים שתיקה". מוגרבי מארח את הצופים בסלון שלו ומספק תובנות על אופן פעולתו של כיבוש קולוניאליסטי ועל ההיגיון העומד מאחורי הפרקטיקות שהוא מייצר. במצגת משתמש מוגרבי בכיבוש הישראלי בן 54 שנים בשטחים הפלסטיניים בגדה המערבית וברצועת עזה כמקרה מבחן. ההקרנות בהשתתפות הבמאי נערכו היום (שישי), ויתקיימו גם מחר ומוחרתיים, 1 עד 3 באוקטובר.

מתוך "לבן על לבן"

 

יצוין שמוגברי ניהל במשך השנים האחרונות את מועדון הסרטים של הגדה השמאלית הממשיך לפעול לאחר פרישתו. מחר (מוצ"ש) בשעה 20:30 יוקרן סרטו של הבמאי תיאו קורט "לבן על לבן" (2019, צ'ילה / ספרד, 100 דקות, ספרדית תרגום לאנגלית).

בראשית המאה ה-20 פדרו מגיע לארץ האש בצי'לה כדי לצלם את כלתו לעתיד של העשיר המקומי. אותה כלה מתגלה כלא יותר מילדה ופדרו מפתח כלפיה אובססיה שעלולה לסכן את עתידו המקצועי. בהמשך, כשהמתיישבים הצ'יליאנים מתעמתים עם הילידים פדרו מקבל על עצמו עבודת צילום שונה שגורמת לו לחצות את הגבול בין מתבונן מהצד למשתף פעולה.

קורט מהבמאים המסעירים ביותר של הקולנוע העולמי הנוכחי מציג את ההיסטוריה הצ'יליאנית כמערבון פוסט מודרני. הסרט קיבל את פרס הבמאי ופרס הביקורת בפסטיבל ונציה 2019. מנחה: עופר ליברגל

 

הקרנת "לבן על לבן" בגדה השמאלית בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/235388221890264