מפגין נגד טראמפ נורה בעת הפגנה בפורטלנד; רבבות מוסיפים למחות ברחבי ארה"ב

מפגין נורה היום (שבת) בהפגנה נגד הנשיא הימני הנבחר דונלד טראמפ בעיר פורטלנד שבאורגון כך מסרה המשטרה. המשטרה קראה לנוכחים לפנות את האזור וביקשה מעדים שראו את הירי לדווח. בפורטלנד המשטרה בגז מדמיע וברימוני הלם מפגינים שמחו על נצחונו של טראמפ. ממשטרת פורטלנד נמסר כי הגז המדמיע נורה אל המפגינים בתגובה לחפצים בוערים שהשליכו אל השוטרים. מאות מפגינים גם חסמו תנועה וריססו כתובות גרפיטי ברחבי העיר.

הפגנות היו גם בערים אחרות בארה"ב בין השאר במיאמי, אטלנטה, טנסי, פילדלפיה, ניויורק וסן פרנסיסקו. צעירים תלמידי תיכון וקולג'ים וסטודנטים צעדו בפלורידה, קליפורניה, ניו יורק, ג'ורג'יה, אורגון מדינת וושגינטון ומדינות נוספות והמשיכו בקריאות "הוא לא הנשיא שלי". בני יורק, אלפים פקדו את שכונת וושינגטון סקוור שבמנהטן, ניו יורק, וקראו קריאות נגד הגזענות ונגד מדיניות ההגירה המוצהרת של טראמפ, במסגרתה הכריז כי יבנה חומה בגבול המדינה עם מקסיקו. . במיאמי צעדו אלפים במרכז העיר וכמה מאות בני אדם השתלטו על כביש מהיר ועצרו את התנועה לשני הכיוונים.

2016-11-12_165331

מפגינים בפורטלנד, אתמול (צילום: דף הפייסבוק "הוא לא הנשיא שלי")

יצוין ש26 בני אדם נעצרו בהפגנות ההן בפורטלנד ועוד 185 נעצרו בלוס אנג'לס בלילה– בעיקר בגין חסימת כבישים. בהפגנותיהם בשלושת הלילות האחרונים השמיעו אלפי המפגינים קריאות כמו "לא לשנאה! לא לפחד! מהגרים רצויים פה!" הם גם הניפו שלטים עם בהם קראו "להדיח את טראמפ".

סוף השבוע הקרוב מתוכננות להיערך הפגנות נוספות נגד הנשיא הנבחר, בהן הפגנות בניו יורק ובלוס אנג'לס. ארגון ששמו "לא הנשיא שלי" מתכוון לערוך הפגנת ענק נגד טראמפ בוושינגטון ב-20 בינואר, יום השבעתו לתפקיד. בימים האחרונים הודקה מאוד האבטחה סביב אתרים המזוהים עם טראמפ וסביב נכסיו, בהם מלון טראמפ הבינלאומי ליד הבית הלבן ומגדל טראמפ בניו יורק.

הסנאטור הסוציאליסטי ברני סנדרס, שהתמודד מול הילרי קלינטון על מועמדות המפלגה הדמוקרטית במרוץ לנשיאות, כתב טור ב"ניו יורק טיימס" לפיו "לא מפתיע אותי שרבים ממצביעי טראמפ עשו זאת בגלל שנמאס להם מהסטטוס קוו הכלכלי, הפוליטי והתקשורתי. בני המעמד הבינוני רואים איך פוליטיקאים מקבלים מימון עבור מסע הבחירות שלהם מבעלי הון, ואחר כך מתעלמים מהצרכים של האמריקנים הפשוטים. ב-30 השנים האחרונות יותר מדי אמריקנים 'נמכרו' על ידי תאגידים. הם עובדים שעות ארוכות יותר עבור משכורות נמוכות יותר, תוך שהם רואים משרות הגונות מועברות לסין, למקסיקו למדינות אחרות. הם לא יכולים לשלוח את הילדים שלהם לאקדמיה, ואין להם שום דבר בבנק לקראת יום הפרישה".

הוא הוסיף כי "הנשיא הנבחר טראמפ צודק: האמריקנים רוצים שינוי. אבל איזה סוג של שינוי? האם הוא יוכל לעמוד מול אלה בעלי כוח שמסיבים כאב לעובדים ולמשפחותיהם, או שהוא פשוט ינתב את הכעס של הציבור כלפי מיעוטים, מהגרים, עניים וחסרי אונים? התקדמנו יותר מדי כמדינה בכל הנוגע לגזענות כדי שנחזור אחורה. אנחנו נילחם בשנאה אין שום פשרה בכל הנוגע לגזענות, שנאת זרים וסקסיזם. אנחנו נילחם בכל הצורות של זה, בכל מקום ובכל זמן שזה יצוץ".