ח"כ עודה על שמחת הימין הישראלי בעקבות היבחרו של טראמפ: המדינה הפלסטינית עוד תקום

יושבראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר אתמול (חד"ש) באירוע שנערך בתלאביב "אנו כאן כדי לומר להם שמדינה פלסטינית עוד תקום. אנו מסתכלים בדאגה על התחזקות הימין בארה"ב אך לא מאבדים תקווה כי אנו יודעים שרוב עמי העולם תומכים בשלום". עוד הוא הוסיף כי הרשימה טעתה כשלא חתמה על הסכם עודפים עם מרצ בבחירות האחרונות. "יש אנשים שעושים טעויות אחרי הבחירות, אנחנו עשינו טעות לפני הבחירות", אמר.

2016-11-12_165348

"ההסתה של ביבי היא לא רק גזענות, היא אסטרטגיה", תקף עודה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כבר כשהפסיד לפרס באלפי קולות, ביבי הבין שהערבים יכולים להשפיע על חילופי השלטון במדינה. ולכן ההסתה שלו היא גזענות אלא אסטרטגיה מחושבת להוציא אותנו מהמשחק הפוליטי. הערבים נוהרים זו אסטרטגיה, גם הנאום בדיזנגוף והעלאת אחוז החסימה", הדגיש.


באשר להחלטתו שלא להגיע ללוויה של שמעון פרס ענה עודה שלאזכרה של רבין ביום ראשון יגיע. "היו לבטים וייסורים אבל יש מתח בין הזהות שלי לבין ההשפעה והמסר שאני רוצה להעביר. פרס היה איש של שלום אבל היה נשיא המדינה בתקופת מלחמות עזה, בתקופה שבה חוקקו חוקים גזעניים. הוא היה שותף מלא של ביבי בשנים האחרונות. הייתי השבוע במוקטעה ואמרתי שם לפני כולם שאלך ביום ראשון לאזכרה של רבין בכנסת, כי רבין נרצח על השלום". עודה גם תקף את שר הביטחון אביגדור ליברמן: "אצל שר ההסתה והשנאה מסרים כאלה כלל לא נשמעים. ליברמן רוצה לגרש את כל הציבור הערבי מהאזרחות ולכן מחפש כל הזדמנות כדי להסית נגדנו, אבל אנחנו כאן כדי להישאר, גם באום אל פאחם, גם בחיפה, גם ברהט וגם בכנסת".