ממשלת הימין אינה נחה לרגע: חוק ההסדרה מצטרף למתקפה על הכנסת

ממשלת הימין אינה נחה ולו לרגע. קברניטיה והקואליציה עושים ימים כלילות במחשבה איך ניתן לפגוע בזכויות האזרח, איך לצמצם חירויות, איך לממש את חלומם הלהוט באשר ל"ארץ ישראל השלמה", ואיך לפגוע באוכלוסייה הערבית. יש המתקיפים את ממשלת נתניהו בגלל "אי-עשייה". להיפך! היא עושה רבות כדי להפוך את מדינת ישראל לדומתה של דרום אפריקה בעידן האפרטהייד.

2017-02-07_201110

שלום עכשיו

מחאות רמות נשמעות בקרב חברי כנסת ביום ראשון האחרון בעקבות היוזמה של שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) והשר יריב לוין (הליכוד) לצמצם את החקיקה הפרטית. חברי כנסת באופוזיציה מזהירים כי מדובר ב"יוזמה הזויה ומסוכנת" הפוגעת בדמוקרטיה. שרת המשפטים הצהירה לאחרונה במספר הזדמנויות, כי היא מבקשת להגביל את מספר הצעות החוק הפרטיות שמגישים חברי הכנסת.

ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת), משיאני החקיקה בכנסת, תקף בחריפות את השינוי שמתכננת הממשלה בתחום החקיקה ופיקוח הממשלה על הכנסת: "קודם תקפו את העמותות, את התקשורת, את בתי המשפט ואת הערבים. עכשיו הם מתקיפים את הכנסת. הדמוקרטיה מפריעה לשלטון ולכן הוא פועל לצמצם אותה. החקיקה הפרטית בכנסת היא שקידמה הגנות על המוחלשים, על הסביבה, על זכויות האדם. אבל בעולמם של שותי השמפניה ומעשני הסיגרים – מי סופר את כל אלה".

למחרת, יום שני, הגדילה הממשלה לעשות וכופפה חוק יסוד של הקפיטליזם – הבעלות המקודשת על הקניין הפרטי – כדי לגזול, ובאופן חוקי, את אדמותיהם של הפלסטינים תושבי השטחים הכבושים. לגזל בחסות החוק קוראים "חוק ההסדרה" – או במילים אחרות החוק שבא לסדר את הפלסטינים לטובת המתנחלים.

עם חקיקת החוק המסכות הורדו. בנימין נתניהו אף הפסיק לדבר על "מחויבותו לפתרון שתי המדינות". או כפי שנכתב היום (שלישי) בכותרת בעיתון "הארץ": "נתניהו לא התחייב לפתרון שתי המדינות בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה מיי". עוד התגלה שקיים תיאום הדוק בין הממשל הימני בארה"ב לבין הממשלה הימנית בישראל. נתניהו הורה לעכב את חקיקת החוק עד לקבלת אור ירוק מהממשל החדש. לאחר החקיקה, דובר הבית הלבן סירב להגיב לתוכנו הקולוניאלי של חוק ההסדרה. בתגובה ראשונה, עוד בליל החקיקה, מסרה הרשימה המשותפת כי "חוק ההסדרה הוא מסר לעולם כי ישראל ממשיכה במדיניות הכיבוש, ההתנחלות והמלחמה". עוד נאמר בהודעה: "למרות שהחוק האנטי דמוקרטי מנוגד לדין הבינלאומי, ממשלת הימין מתעקשת ליישם את הסיפוח הזוחל, אשר יגרור את כל האזור לתהום ולאסון".

הרשימה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"