עיריית ירושלים מנסה למנוע הרצאה של 'שוברים שתיקה' בגלריית ברבור

נציגי גלריית "ברבור" בירושלים יזומנו לשימוע מחר (רביעי) בהנחיית ראש העיר, ניר ברקת, בשל "הפרות חוזרות של הנחיות היועץ המשפטי". לפי ההנחיות, לגלריה אסור לאפשר לגופים חיצוניים שימוש בגלריה ובשטחה כל עוד אין לגלריה הסכם רשות שימוש המסדיר את פעילותה. ההחלטה לזמן את הנציגים לשימוע הגיעה אחרי פנייה של שרת התרבות מירי רגב, לקראת הרצאה של מנכ"לית ארגון "שוברים שתיקה", יולי נובק.

2017-02-07_201127

גלריה ברבור שבשכונת נחלאות נפתחה ב–2005 ופעלה במשך עשור כחלק מהמינהל הקהילתי לב העיר. בשנתיים האחרונות מפעילה את הגלריה עמותת "בר קיימא", המתוקצבת על ידי משרד התרבות והעירייה. הנכס הוא בבעלות העירייה, אבל מעולם לא הוסדר השימוש בנכס כגלריה או הקצאתו למינהל הקהילתי. מאשה זוסמן, ממקימות הגלריה, אמרה ל"הארץ": "האירועים שמתקיימים בגלריה הם ביוזמת הגלריה או בעקבות פניות מתושבים, אמנים וארגונים שונים. 'שוברים שתיקה' פנו אלינו ואנחנו חושבים שחשוב להשמיע את הקול הזה".

דין יששכרוף, דובר ארגון "שוברים שתיקה" מסר בתגובה: "ההרצאה תתקיים כמתוכנן וכולם מוזמנים לשמוע את הדוח החדש שלנו שמתאר איך המתנחלים משתמשים בצה"ל ובחייליו כאמצעי לקידום האינטרסים הפוליטיים שלהם".  איש הימין דב קלמנוביץ, המשנה לראש העיר ירושלים וחבר הנהלה ומועצת עיריית ירושלים, כתב בדף הפייסבוק שלו כי הוא יוזם הפגנה מול הגלריה מחר בזמן ההרצאה של "שוברים שתיקה". המפגש עם נובק יתקיים, כאמור, מחר, רביעי 8 בפברואר בשעה 20:00, בשירליזי 6, נחלאות. הכניסה ללא תשלום.

האירוע בפייסבוק: https://he-il.facebook.com/events/239097556535429