עובדי המדיטק בחולון ישבתו ויפגינו מול ההנהלה: מזה 10 חודשים מזלזלים בנו

כוח לעובדים, המאגד את עובדי החברה לפיתוח תיאטרון מוסיקה ומחול חולון, הכריז לפני כשלושה שבועות על סכסוך עבודה של עובדי התרבות המועסקים על ידי עיריית חולון. לדברי העובדים, הרקע לסכסוך הוא שבמהלך המו"מ המתנהל זה חודשים רבים, "מתנגדת הנהלת החברה למרבית דרישות העובדים", כך על פי הודעת הארגון. עקב כך, עובדי המדיטק החליטו לשבות מחר (רביעי) שביתת אזהרה בת שעתיים בשעות הבוקר וב-12:00 להפגין מול משרדי ההנהלה.

2017-02-07_201143

בין דרישות הוועד: שיפור שכר העובדים, קליטת עובדים שעתיים כעובדי שכר, קביעת מנגנונים לביטחון תעסוקתי, ושיפור בתנאים הסוציאליים, לרבות פתיחת קרן השתלמות והשוואת דמי הבראה למגזר הציבורי עבור כלל העובדים, תנאים מהם נהנים עובדי עיריית חולון. החברה לפיתוח מעסיקה 450 עובדים המועסקים במוסדות התרבות של העיר: במדיטק, רשת הספריות, סינמטק, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, מוזיאון העיצוב הישראלי, ומוזיאון הקריקטורה והקומיקס, בתיאטרון חולון ובמוזיאון הילדים.

עוד נמסר מהארגון כי בעוד שמנהליה הבכירים של החברה נהנים משכר גבוה ונהנו בשנים האחרונות מהעלאות שכר משמעותיות, מרבית עובדי החברה, עליהם נשענת פעילותה היום יומית, מקבלים משכורות נמוכות הקרובות לשכר המינימום, שכרם לא מעודכן והם והם אינם מתוגמלים כלל על צבירת הותק במקום העבודה.

עוד ציינו בכוח לעובדים כי לתחילת המו"מ קדם סירוב של הנהלת החברה להכיר ביציגות וועד העובדים, וזאת בטענה כי החברה איננה כלל חברה אחת, אלא שלוש ישויות נפרדות: מדיטק, תיאטרון חולון ומוזיאון הילדים. זאת, למרות ששלוש מסגרות תרבות, פועלות תחת חברה אחת, דירקטוריון אחד ויועץ משפטי אחד.