מיצג מחאה נגד מעצר קטינים פלסטינים יוצג בכיכר הבימה לציון יום הילד הבינלאומי

"32 פלסטינים נעצרו הלילה בשטחים", כמה פעמים אנו רואים, קוראים או מקשיבים למבזק הזה? ללא כותרת, ללא מידע נוסף, ללא דיון באולפן ובלי למסור שחלקם קטינים, לעתים בני 12; זו שגרת המעצרים היום-יומית.

הפגנה נגד מעצר ילדים פלסטינים בכניסה לקיבוץ חורשים בו מתגורר אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, יוני 2022 (צילום: הורים נגד מעצר ילדים)

 

הכיבוש עוצרת אלפי קטינים פלסטינים מדי שנה. בכל רגע נתון מוחזקים מאות קטינים פלסטינים בגילאי 17-12 בבתי כלא ישראלים. הם נעצרים בלילה, בלי צו. חיילים פולשים לבית, מבודדים את בני המשפחה בחדר, וגוררים את הקטין החוצה. בחדר החקירות לא ישב לידו הורה וגם לא עורך דין כי הוא פלסטיני. קבוצת הורים נגד מעצרי ילדים יחד עם שוברי שתיקה יערכו בכיכר הבימה בתל-אביב, לציון יום הילד הבינלאומי, מיצג שיאפשר הצצה לשגרת מעצר הקטינים וגורלם.

"כמה אנו יודעים איך נראה מעצר של קטין? כמה מכם שמעו אם פלסטינית מתחננת שלא ייקחו את בנה? כמה מכם ראו ילד קטן, מבוהל, מנסה להעמיד פנים שהוא גדול מכפי גילו?", נמסר. המיצב יוצג בכיכר הבימה החל מיום שבת הקרוב, 18 בנובמבר, עד יום שלישי, 22 בנובמבר. הוא יהיה פתוח לצפייה בכל יום בין 9:00 ל-22:00.