הרופאים הווטרינריים בשירותי המזון במשרד הבריאות פותחים בשביתה ללא הגבלת זמן

הסתדרות הרופאים הווטרינריים (הרו"י)  הכריזה אתמול (ראשון) על שביתה ללא הגבלת זמן בשירותי בריאות המזון שבמשרד הבריאות. לדבריהם השביתה שתחל מחרתיים (רביעי) תפרוץ בעקבות הפגיעה מתמשכת בהסכמי העבודה, בתנאי העבודה ובשל מחסור חמור ברופאים וטרינריים ביחידת הפיקוח על המזון.

יו"ר הסתדרות הווטרינריים, ד"ר מיכאל אטינגר (צילום: הרו"י)

 

השלכות השביתה לפי הרו"י, יהיו קשות: פגיעה מיידית בשחרור משלוחי דגים (טריים וקפואים) מיבוא. כמו כן, השביתה תפגע במערך הפיקוח על מזון מן החי, לרבות במפעלי מזון מן החי (מעובד ומוכן לאכילה), במחלבות מייצאות, בבתי קירור ובמערך השיווק.

ד"ר מיכאל אטינגר, יו"ר הרו"י, מסר כי "על יחידת פיקוח המזון במשרד הבריאות מוטלת אחריות עצומה. היחידה מפקחת על 5,000 אתרים בקווי ייצור של מפעלי מזון, משחטות, בתי מטבחיים, בתי אוכל ומסעדות, רכבי קירור ונמלי ישראל. רק בשנה החולפת התברר לציבור הרחב עד כמה היחידה הזו חיונית, בעקבות הרעלת המזון הקטלנית במעון החוסים המופרט של דנאל, אירועי הסלמונלה בשטראוס וממצאי בעלי החיים במוצרי סנפרוסט".

יצוין שבשבוע שעבר נפתח בשבוע שעבר משא ומתן על תנאי עבודת הרופאים הווטרינרים בשירות הממשלתי אצל הממונה הראשית על יחסי העבודה בזרוע העבודה, עו"ד רבקה ורבנר. עם זאת, בהרו"י אומרים כי לפגישה הראשונה לא התייצבו הממונה על השכר במשרד האוצר וסמנכ"לית משאבי אנוש ממשרד הבריאות. לדברי אטינגר, יחידת פיקוח המזון חייבת לכלול לכל הפחות 30 רופאים וטרינריים בתקן מלא. "בקיץ זעמנו על כך שרק 13 רופאים וטרינריים עובדים כמו משוגעים בעומס קיצון, ובלי תנאים בסיסיים כמו רכב צמוד, מדן ועד אילת כעת, התפטרו כבר שני רופאים וטרינריים מהיחידה ועוד שניים בדרך להתפטר".