מק"י וחד"ש: ממשלת הדמים שוב בחרה במוות על פני החיים; הפגנות זועמות ברחבי הארץ

נמשכת הפלישה הקרקעית לרפיח וגירוש תושבי השכונות המזרחיות. במהלך הלילה (שלישי) כבשו כוחות הכיבוש את מעבר רפיח בצדו הפלסטיני ונפסקה תנועת בני אדם והסחורות מחוץ לרצועה וממנה. אמש נערכו הפגנות זועמות ברחבי הארץ בעקבות הפלישה וההבנה כי עלול להכשיל את העסקה לשחרור החטופים.  

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "אנו מברכים על הודעת חמאס לקידום הפסקת האש, מה שמקדם את חזרתם של 132 החטופות והחטופים שנמצאים בשבי חמאס כבר שבעה חודשים. עכשיו הזמן של ממשלת ישראל להוכיח במעשים את מחויבותה לאזרחיה – על הקבינט לקחת את הסכמת חמאס ולהפוך אותה לעסקה להחזרת כולם."

יצוין שמק"י וחד"ש גינו אמש את הפלישה לרפיח ומסרו "צו השעה – לחץ מיידי, מקומי ובינלאומי, לעצירת ההשתוללות הנפשעת של ממשלת ישראל. ממשלת הדמים שוב בחרה במוות על פני חיים והחלה לפלוש לרפיח כתגובה נבזית להסכמה של חמאס ליוזמה שהציעו מצרים וקטאר להפסקת אש והחלפת שבויים וחטופים".

לדברי מק"י וחד"ש "ממשלת הימין הפשיסטי, עושה את הכל בכדי להבעיר את השטח ולמנוע כל הרגעה משיקולים משיחיים, צימאון להכנעת העם הפלסטיני וחיסול זכויותיו ולמען שירות האינטרס של ראש הממשלה ושותפיו כולם – מבן גביר ועד גנץ – אשר עסוקים אך ורק בהישרדותם הפוליטית".

ח"כ איימן עודה (חד"ש) שאל אתמול "מה עם האינטרס האמיתי של שני העמים? הוא רק אחד ויחיד: להפסיק את המלחמה לאלתר, לשבת עם אש״ף ולבנות תוכנית שלום שתכבד את שני העמים כדי לחיות בשלום על בסיס ההכרה בזכויות הלאומיות של שני העמים. מדינה לצד מדינה". חברו לסיעה, עופר כסיף, הוסיף: "זו אירוניה אכזרית ומצמררת – דווקא ביום הזיכרון לשואה מוציאה ממשלת הדמים את שורדי הג'נוסייד של עזה לצעדת מוות מרפיח ליעד לא ידוע, וזאת כהכנה למשימת הרצח שם – רצח משולש: טבח של המוני פלסטינים הנסים על נפשם, רצח החטופים המעונים, והרג חיילים הנשלחים כבשר תותחים להצלת ממשלת הביבים מפירוק צאו לרחובות: לא לפלישה לרפיח, כן לעסקה שתציל את החטופים!".

כאמור, הפגנות זעם נערכו אמש. קרובי החטופים המשך ליד מחנה המטה כללי בקריה וחסמו את דרך בגין בשני הכיוונים. חלק מהמפגינים נשכבו על הכביש, במקום הבעירו אש והדליקו אבוקות. כשעתיים לאחר מכן יצאו מאות מהמפגינים לנתיבי איילון וחסמו את הכביש לדרום באזור מחלף השלום. מפגינים התהלכו בין מכוניות בכביש גם לכיוון צפון והתעמתו עם שוטרים ופרשים ותשעה נעצרו. גם צומת עזריאלי הסמוך נחסם על ידי מפגינים. אחד המפגינים פונה לבית חולים איכילוב לאחר שקיבל מכות קשות מידי השוטרים וזומן לחקירה על "חשד בניסיון תקיפת שוטר". עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף בעזה, אמרה כי "חמאס הסכים לעסקה. זו ההזדמנות האחרונה. עכשיו זה הזמן של הממשלה להחזיר הביתה את החטופים, אחרת נשרוף את המדינה". בהמשך היא נעמדה על רכב באמצע איילון וקראה במגפון: "לא ניתן לכם להמשיך להפקיר את ילדינו".

הפגנה נערכת גם ברחוב עזה בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה. המוחים יצאו לתהלוכה בקריאה להפסיק את המלחמה, להגיע לעסקה לשחרור החטופים ולא להיכנס לרפיח. "נגמר להם הזמן. אשרו את העסקה", הם קראו. בירושלים נעצרו באלימות שני מפגינים.

גם בחיפה נעצרו ארבעה פעילים שמחו נגד הפלישה לרפיח בכיכר ספר במרכז הכרמל. גם בבאר שבע נחסמו שדרות רגר החוצות העיר, אך לא נרשמו מעצרים. גם בצומת רעננה שנחסם על ידי מפגינים לא נעצר איש.