מיליון אזרחים הפגינו ברחבי גרמניה נגד תכניות הטרנספר של הימין הקיצוני

כמיליון גרמנים הפגינו אתמול (שבת) נגד הימין הקיצוני ב-200 עצרות ומחאות שנערכו  בברלין ובעשרות ערים נוספות וקראו קריאות נגד הניאו-נאצים.  לפי משטרת ברלין, בהפגנה השתתפו 150 אלף איש – הרבה מעבר לציפיות, מה שאילץ את המשטרה להרחיב את השטח להפגנה. לפי המארגנים בבירת גרמניה צעדו אתמול יותר מ-300 אלף אזרחים. בין המפגינים: פעילי מפלגת השמאל "די לינקה" שהניפו כרזות בהן נכתב "האלטרנטיבה שלנו: העמקת הסולידריות".

זהו השבוע הרביעי ברציפות בו נערכות הפגנות המוניות ברחבי המדינה בעקבות חשיפה בתחקיר של האתר "קורקטיף" על פגישה שהתקיימה בווילה בפוטסדאם בנובמבר, שבה השתתפו נציגים של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" ויחד עם חברים במפלגה השמרנית של הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל, וכן פעילים ניאו-נאציים, אנשי עסקים וחברים באיגוד ורטהאוניון הארכי-שמרני.

"אלטרנטיבה" טענה שהתוכנית אינה משקפת את מדיניות המפלגה, והיו"ר המשותפת של המפלגה, אליס ויידל, פיטרה את יועצה רולנד הרטוויג שהשתתף במפגש, אולם מבחינת הימין הקיצוני זה היה מאוחר מדי – והחשש של מרבית אזרחי גרמניה מפני הפשיזם והחתירה תחת החוקה פרץ לרחובות ואתמול המונים הפגינו תחת הסיסמא "מאוחדים נגד הפשיזם".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/126768/