מחאות נגד ההפיכה המשטרית של הימין יתקיימו ברחבי הארץ – זה השבוע ה-16 ברציפות

הפגנות ומחאות נגד ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין יתקיימו מחר (מוצ"ש) בעשרות רבות של מוקדים ברחבי הארץ – זה השבוע ה-16 ברציפות. המחאה השבוע ברחוב קפלן בתל-אביב תשלב גם את המשפחות השכולות המתנגדות להפיכה. ארגוני המחאה פרסמו ברשתות: "אנו, המשפחות השכולות, יצאנו למסע בשם יקירנו שקולם נדם כדי לקיים את צוואתם למדינה אחת ומאוחדת, משגשגת עבור כל אזרחיה". המשפחות השכולות יצטרפו למוחים וישתתפו במיצג שבו "אלפי נרות" יודלקו בקפלן.

גם פעילי "הגוש נגד הכיבוש", ובהם חברי חד"ש, מק"י ובנק"י, יתייצבו מחר בהפגנות ברחבי הארץ. יצוין שמדי שבוע נוסף מוקד חדש למחאה נגד הכיבוש. מחר תיערך לראשונה מחאה נגד הכיבוש בצומת צמח שבגליל. כמו כן, פעילי הגוש יפגינו בתל אביב, קפלן פינת דה וינצ'י; חיפה, צעדה מהאודיטוריום  למרכז חורב; ירושלים, התכנסות בבית הנשיא וצעדה לכיכר פריז; כפר סבא, רחבת היכל התרבות; באר שבע, רחבת בית המשפט; הרצליה, רחבת העירייה; כרכור, צומת כרכור; רחובות, פארק המדע; הוד השרון, רחבת הספרייה העירונית; כרמיאל, בכניסה לעיר; נתניה, שדרות בן גוריון וצומת הגומא, בצד הדרום-מזרחי של הצומת.

הבוקר המשטרה פינתה בכוח מפגינים נגד ההפיכה המשטרית שהמתינו לשר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת ליד ביתו שבירושלים. השוטרים פינו את המפגינים לרחובות מרוחקים יותר מביתו, ועצרו אחד מהם. ברקת שב לישראל מביקור בהודו, ועשה את דרכו ארצה בטיסת קישור דרך דובאי. כבר במהלך הטיסה נתקל השר בקריאות מחאה, כשכמה נשים שהיו על המטוס צעקו לעברו "בושה, בושה" ו"דמוקרטיה או מרד".

 

עוד בנושא:

גבולות ומגבלות של המחאה ההמונית נגד ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין