מארגני המחאות נגד טראמפ: חמישה מיליון הפגינו ברחבי ארה"ב ובעולם

במה שהפך למפגן גלובלי של מחאה וסולידריות, כחמישה מיליון בני אדם השתתפו אתמול (שבת) בצעדות מחאה נגד הנשיא דונלד טראמפ בבירת ארה"ב ובערים ברחבי העולם. כך מסרו מארגני המחאה נגד הנשיא אמריקאי הימני החדש. הפגנות בהיקף ענק ברחבי ארה"ב ובמאות מוקדים ברחבי העולם אבל ממשל טראמפ סירבו עד כה להגיב להפגנות, אך דובר הבית הלבן החדש בממשל טראמפ תקף לפנות בוקר (ראשון) בחריפות את כלי התקשורת בארה"ב על אופן סיקור השבעת הנשיא החדש וטען כי מספר הנוכחים בהשבעה היה גבוה מכפי שדווח. על כך מסרה רשת הטלוויזיה "טלסור".

2017-01-22_211505

מפגינות נגד טראמפ, אמש, בשיקגו (צילום: טלסור)

בנוסף להמוני נשים בצעדות, גם גברים הגיעו במספרים גדולים להפגנות ותרמו להיקף ההמוני של המחאה. ההפגנות התקיימו ברחבי העולם – מניו, יורק, פילדלפיה, ושיקגו, דרך לוס אנג'לס והעיר מקסיקו ועד לפריס, ברלין, פראג וסידני ואף תלאביב. מספר ההפגנות הרב הדגיש את העובדה שטראמפ זעזע אזרחים במדינות ברחבי העולם. על פי המארגנים, מחאות נערכו ב-670 מוקדים ברחבי העולם – בהם מדריד, לונדון וטוקיו וגם מחאת נשים יצירתית באנטארקטיקה.

העצרת בוושינגטון משכה יותר מחצי מיליון בני אדם, כך על פי הרשויות בעיריותר ממספר האנשים שהגיעו לטקס ההשבעה של טראמפ ביום שישי. זו היתה ללא ספק אחת ההפגנות הגדולות בהיסטוריה של וושינגטון הבירה, ועד רדת הלילה לא נעצר אדם אחד. כאמור, המחאות התקיימו בערים נוספות בארה"ב: בלוס אנג'לס השתתפו יותר מ-750 אלף איש ואישה ב"צעדת האחיות", ולפי ההערכות מדובר בהפגנה הגדולה שנערכה בעיר בעשורים האחרונים. בניו יורק צעדו 400 אלף איש לפי ראש העיר ביל דה בלאזיו, בעוד המארגנים טענו כי במחאה השתתפו 600 אלף איש.