מאות פלסטינים לא קיבלו אישורי כניסה: בוטל מפגש שאמור היה להתקיים בכיכר רבין

קרוב לכ-2000 ישראלים ופלסטינאים תיאמו מפגש לניהול מו"מ סביב 40 שולחנות ושולחן מליאה בכיכר רבין באירוע שאמור היה להתקיים ביום שישי הקרוב, הקונגרס העממי, אך הוא בוטל. אמש (שלישי), ימים ספורים לפני קיום הקונגרס, ולאחר שכ-850 פלסטינים וכאלף ישראלים אישרו השתתפותם, הגיעו למבוי סתום ניסיונותיהם של מארגני הקונגרס העממי להשיג את אישורי הכניסה לישראל עבור האורחים מהשטחים הפלסטינים הכבושים.

2016-11-09_184625

הקונגרס העממי האחרון התרחש ביולי בשדרות רוטשילד. השתתפו בו 250 ישראלים ו-250 פלסטינים. במהלך חמש השנים האחרונות התקיימו 31 מיני קונגרסים, בהם לקחו חלק מאות אנשים בעלי השקפות פוליטיות שונות ומגוונות ומתחומי חיים. הקונגרס בכיכר רבין היה אמור להיות ה-32 במספר והגדול ביותר שנערך עד כה. מארגני הקונגרס מסרו שהם "ימשיכו בנחישות לקיים את הקונגרסים עד המטרה השפעה על הפוליטיקאים לפעול לסיום הסכסוך".

יצוין שכמדי חודש יצעדו ביום שישי הקרוב, 11 בנובמבר, ישראלים ופלסטינים, ערביות ויהודיות נגד הכיבוש. בצעדת החופש המשותפת הקרובה, "נצעד כדי לעצור את הריסות הבתים ולתמוך בזכות הבסיסית של הפלסטינים לקורת גג. נצעד כדי לבנות תקווה ולעצור את הטירוף" נמסר מתנועת עומדים ביחד ומלוחמים לשלום. מאז תחילת השנה, ממשלת ישראל הגבירה את מדיניות הריסות הבתים בשטחי "סי" וכבר הרסה מאות בתים ועוד רבים מיועדים להריסה. לדברי המארגנים "זה לא צירוף מקרים זו מדיניות של נישול. הממשלה משתמשת במגוון של תירוצים, אך הסיבה האמתית לכך ברורה: ממשלת ישראל מנסה לפנות את הפלסטינים על מנת לאפשר סיפוח עתידי של שטחי סי".

ההפגנה תצא ביום שישי בשעה 13:30 בסמוך למחסום המנהרות "בשביל הזכות הבסיסית לקורת גג, ולמען חיים בכבוד, ובשאיפה לשלום של צדק ועצמאות לשני העמים". בצעדה ישתתפו תושבי הכפר הפלסטיני וואלג'ה הסמוך, אשר עשרות מבתיו עומדים כעת בסכנת הריסה.

הסעות לצעדה מישראל:
ירושלים יציאה מגן הפעמון בשעה 12:30
תל אביב יציאה מרכבת מרכז בשעה 11:45
הסעות מחיפה ובאר שבע יצאו בהתאם לביקוש.
להרשמה להסעה, נא למלא את הטופס הבא:
http://bit.ly/2e25jKn

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/190886624694465