מאות עובדי מערכת הבריאות דורשים מנתניהו להפסיק את האפליה כלפי הלהט"ב

יותר מ-600 מטפלים במערכת הבריאות, ובהם גם רופאים, מנהלי מחלקות, אחיות, פסיכולוגים בכירים ויושבי ראש איגודים בהסתדרות הרפואית קראו אתמול (שני) לראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו, לשנות את מדיניות משרדו ולחדול מקידום חקיקה פוגענית כלפי קהילה הלהט"ב. במכתב ששיגרו אנשי ונשות מערכת הבריאות הם ביקרו את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "המסר השלילי שסגנך מעביר באופן מתמשך חותר תחת עקרון 'ואהבת לרעך כמוך' ונוגד את ערכי הצדק, השוויון והעזרה ההדדית הכה חשובים לקיום מערכת הבריאות בישראל".

2018-07-24_203108

עוד הם כתבו "עמדות משרד הבריאות בנושאים שונים שבאחריותו, כגון טיפולי המרה בקטינים, להקל את הקשיים הבירוקרטיים של אנשים טרנסג'נדרים/יות בתהליך ההתאמה המגדרית, פונדקאות ועוד – אינן עולות בקנה אחד עם החובה להעניק טיפול שוויוני". לדבריהם "בשנים האחרונות, על רקע מקרי אלימות קשה נגד הקהילה הגאה, ובפרט נגד אנשים מהקהילה הטרנסג'נדרית, נפער פצע מדמם בלב הקהילה הגאה ובלב החברה הישראלית כולה. התחושות הקשות אינן פוסחות גם עלינו, מטפלים ומטפלות אשר רואים במערכת הבריאות מקום שבו מקדשים את בטחונו ובריאותו של כל אדם ומחויבים ליחס שוויוני. כיצד הומוסקסואל, ביסקסואל/ית, לסבית או טרנס ירגישו בנוח לפנות לרופא המטפל ולחשוף את נטייתם המינית או את זהותם המגדרית לאור פעולות סגנך ליצמן, האחראי על מערכת הבריאות כולה, נגד הקהילה?".

את המכתב מסיימים אנשי מערכת הבריאות בבקשה: "אנו מודאגות ומודאגים כעת מכך שהכנסת חוקקה חוק המדיר זוגות בני אותו מין וחוסם את דרכם להורות. ברור לנו כי יחס מפלה כלפי קבוצה מסוימת בחברה גורר עמו גם פגיעה אפשרית בבריאותה כולה. לאור זאת, אנו קוראים לך ולממשלתך להוביל מדיניות שוויונית ומכילה שאינה פוגעת בבריאות הציבור על כל חלקיו".

תחת הסיסמא "הממשלה נגד הקהילה-  הקהילה נגד הממשלה"! (שלקוחה מהסיסמא שפעילי חד"ש מניפים מאז המחאה הברתית ההמונית ב-2011 ועד היום: "הממשלה נגד העם – העם נגד הממשלה") תתקיים מחר, רביעי, הפגנה בחיפה.

הפעילים מסרו "מדינת ישראל מתעקשת להמשיך ולבצע מדיניות של אפליה ודיכוי כנגד הקהילה הגאה, הפעם ברישום אמהות לסביות". לדבריהם, "גם משרד הפנים מערים קשיים רבים גם על הקהילה הטרנסית". משרד הפנים לא מסכים לרשום ילדים שנולדו לגברים טרנסים. "במידה ומסכים לרשום אז רק כאם ולא כאב ובעקבות כך המשרד גם משנה את סעיף המין ל'נקבה' על דעת עצמם. כמו כן, נשים טרנסג'נדרים ששינו את סעיף המין גילו לפני כשנה שמשרד הפנים שינה חזרה את הסעיף, לא עדכן אותן ואותם ודרש שוב את כל הטפסים שכבר הוגשו. כרגע, שינוי סעיף המין דורש אישור על סיום הועדה של משרד הבריאות או אישור דרכה – משרד הפנים החליט על דעת עצמו שהאישור הזה תקף רק לחודש ושלח עשרות לקבל אישור עם תאריך עדכני".

"אנחנו נבהיר למדינה שזה לא מקובל עלינו, הלסבפוביה והטרנספוביה לא תעבור ולכן- ממשיכות במחאה! בכל מקום, בכל הארץ, גם בחיפה!", הדגישו. כאמור, ההפגנה תתקיים מחר, בשעה 15:30,  מול משרד הפנים בקרית הממשלה בעיר התחתית חיפה (בסמוך לבניין הטיל).

 

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/180541669485968